Începând cu anul școlar următor, elevii de liceu vor învăța noțiuni cu privire la gestionarea unui buget propriu, despre diferența dintre un activ și un pasiv, despre funcționarea creditelor (creditul ipotecar, creditul de nevoi personale, leasingul).
”Prima lege iniţiată de mine în actualul mandat, referitoare la introducerea educaţiei financiare în învăţământul preuniversitar, a fost adoptată de Senat, în data de 18 octombrie, cu 126 de voturi „pentru”, 0 „împotrivă” şi 1 abţinere.
Alături de mine, propunerea a fost semnată de doamna deputat Natalia Intotero, preşedintele Comisiei pentru învăţământ, şi de domnii deputaţi Andi Cristea, Daniel Lungu şi Laurenţiu Ţepeluş.
Începând cu anul şcolar următor, elevii de liceu vor învăţa noţiuni cu privire la gestionarea unui buget propriu, despre diferenţa dintre un activ şi un pasiv, despre funcţionarea creditelor (creditul ipotecar, creditul de nevoi personale, leasingul). De asemenea, vor înţelege diferenţa dintre un card de credit şi un card de debit, ce înseamnă o instituţie financiară nebancară şi cum funcţionează creditele acordate pe termen scurt.
Mai mult, elevii vor cunoaşte care este importanţa economisirii, alături de câteva elemente de bază cu privire la modul în care se poate investi pe bursă.
De foarte multe ori am auzit în spaţiul public sintagma „românii sunt lipsiţi de educaţie financiară”, aşadar am făcut primul pas spre a schimba acest lucru.
Rezultatul reprezintă o victorie pentru întreaga noastră societate, dar nu este suficient. Consider absolut necesară reformarea planurilor cadru de învăţământ şi schimbarea manualelor depăşite, pentru a nu mai avea în şcoli manual de informatică care să aibă pe copertă monitoare cu tub catodic şi dischete. Este nevoie de o reformă reală a învăţământului preuniversitar şi de aducerea la zi a informaţiilor pe care le predăm elevilor.”, spune inițiatorul legii, deputatul PSD, Mirela Furtună.