Lungmetrajul „Inside Out 2”, produs de Disney, a depăşit „Frozen II” şi a devenit filmul de animaţie cu cele mai mari încasări din istoria cinematografiei, potrivit revistei americane Variety.
Lungmetrajul „Inside Out 2”, produs de Disney, a depăşit „Frozen II” şi a devenit filmul de animaţie cu cele mai mari încasări din istoria cinematografiei, informează revista americană Variety.
La şase săptămâni după lansare, filmul „Inside Out 2” a obţinut încasări de 601 milioane de dolari în box-office-ul nord-american şi încasări de 861 de milioane de dolari în box-office-ul internaţional, ajungând astfel la încasări totale de 1,46 miliarde de dolari la nivel mondial.
Filmul „Frozen II” a depăşit pelicula originală „Frozen” din 2013 şi a obţinut încasări de 1,45 miliarde de dolari în perioada proiecţiilor sale în cinematografele din lumea întreagă în anul 2019.
Jurnaliştii de la Variety menţionează că remake-ul filmului „The Lion King”, lansat de Disney în 2019, a înregistrat încasări globale de 1,65 miliarde de dolari, dar din punct de vedere tehnic este un film generat pe calculator, iar studioul american l-a înscris în categoria producţiilor live-action. Din acest motiv nu a putut fi inclus pe lista filmelor de animaţie.
În ceea ce priveşte încasările globale obţinute din vânzările de bilete, „Inside Out 2” tocmai a depăşit filmul „Barbie” (1,445 miliarde de dolari) şi ocupă locul al 13-lea în clasamentul celor mai profitabile lungmetraje din istorie. Printre alte recorduri stabilite, acest sequel realizat de filiala Pixar a grupului Disney este totodată filmul de animaţie care a depăşit cel mai repede pragul de 1 miliard de dolari, realizând această performanţă în doar 19 zile după lansare. De asemenea, „Inside Out 2” este filmul cu cele mai mari încasări din anul 2024 până în prezent şi singurul lungmetraj din 2024 care s-a alăturat clubului „miliardarilor” (filme cu încasări de peste 1 miliard de dolari).
Succesul său din cinematografe se datorează mai multor factori, inclusiv impresiei bune lăsate de pelicula originală din 2015, recomandărilor transmise pe cale orală de spectatori şi faptului că se adresează fiecăreia dintre cele patru mari categorii de public (femei, bărbaţi, persoane sub 25 de ani şi persoane peste 25 de ani).