Ministrul Sportului și Gheorghe Hagi – întâlnire de lucru cu privire la planul de dezvoltare a sportului românesc

Sport

Ministerul Tineretului şi Sportului, Ionuţ Stroe, s-a întâlnit, joi, la sediul MTS, cu fostul căpitan şi antrenor al echipei naţionale a României, Gheorghe Hagi, cei doi discutând despre necesitatea parteneriatului dintre autorităţi şi cluburile de fotbal, potrivit unui comunicat de presă, al MTS.

“Astăzi am avut o întâlnire foarte bună cu Gheorghe Hagi, întâlnire pe care o doream de foarte mult timp. Este un om cu o experiență uriașă, care s-a inspirat din modele de top din sport. I-am lansat invitația la dialog pentru că avem o idee comună: sportul în România trebuie și poate fi reconstruit de tineri, plecând de la o investiție în aceștia.

Degeaba investim doar în vârfuri dacă baza piramidei e mică și firavă. În plus, pe lângă interesul public, investiția în baza de selecție este și un demers social, educațional. Ne dorim relansarea și creșterea numărului de competiții pentru copii și juniori din toamnă, iar de când am preluat mandatul facem toate demersurile pentru a atrage sume de bani substanțiale din fonduri europene și implicarea administrației locale pentru refacerea și construirea cât mai multor baze sportive.

Vreau să îl avem pe Gheorghe Hagi alături de noi în acest demers, împreună cu alte personalități ale sportului, și ce pot spune în acest moment este că aceasta e prima dintre întâlnirile ce vor urma, dedicate acestui plan. Am convingerea că, alături de Gheorghe Hagi și prin contribuția celorlalți sportivi de valoare ai României, putem construi o nouă generație de aur.”, a spus Ionuț Stroe, ministrul Tineretului și Sportului.

Câteva dintre propunerile venite de la Gheorghe Hagi:
– primăriile și consiliile județene/locale să se implice la nivel de:
* infrastructură – stadioane și baze sportive la standarde europene care aduc venituri importante în buget din vânzarea de bilete și abonamente suporteri. * finanțare centre copii și juniori – cerințe obligatorii licențiere FRF, de unde loturile naționale selectează jucătorii pe grupe de vârstă care reprezintă România în meciurile internaționale.

– pe partea de marketing: 1-2% din cifra de afaceri poate fi investită în sportul românesc (cluburi private, asociații sportive) ca și contract de publicitate sau cumparare de acțiuni din club, devenind un partener important.

– facilități acordate companiilor pentru sponsorizări și contracte de publicitate”, se arată în comunicat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *