ANPC

ANPC a amendat alți 22 de retaileri pentru practicii incorecte de Black Friday

Social

ANPC a anunțat că a verificat alte 28 de site-uri și magazine cu vânzare directă care au organizat campanii de Black Friday și a aplicat în total 3 avertismente și 22 de amenzi contravenționale în valoare de 359.000 lei și, de asemenea, a fost propusă dispunerea măsurii de încetare a practicii comerciale incorecte, pentru fiecare dintre operatorii economici sancționați.

Companiile au fost verificate de Comandamentul Special Black Friday – structura aparținând Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) – pentru a se asigura că respectă prevederile legale în ceea ce privește reducerile și promoțiile.

Operatorii economici, 22 la număr, la care s-au constatat abateri și care au fost sancționați, au fost:
– Tensa Art Design SRL, Ilfov (www.lensa.ro)
– F64 Studio SRL, București (www.f64.ro)
– SMS România SRL, București
– Montecristo SRL, Ilfov
– Vabro Retail SA, Maramureș
– Artima SA, Cluj

– Meli Melo Fashion SRL, Cluj
– Sboujee Gold SRL, Cluj
– Laceworld Design SRL, Cluj
– Kvantum Sport SRL, Cluj
– Sport Vision Trading SRL, Cluj
– Birth Stone SRL, Cluj

– Inditex Romania SRL, Cluj
– B&B Collection SRL, Cluj
– H&M Henes&Mauritz SRL, Cluj
– Eroglu România SRL, Cluj
– Grand Bazar & Stock House Concept SRL, Oradea
– Smyk All for Kjds SRL; Oradea

– Kik Textillen und Non Food SRL, Oradea
– LPP România Fashion SRL, Bistrița
– Studio Moderna SRL, Bistrița
– Modaverse SRL, Constanța (www.modaverse.ro)
Abaterile constatate de comisarii ANPC:

– la comercializare se aflau produse la reducere, fără ca aceasta să fie aplicată din pretul de referintă
– nu există informații care să indice în mod clar și neechivoc data la care încetează oferta și faptul că aceasta se referă a stocul disponibil
– informări confuze pe site referitoare la reduceri la colecția nouă și la oferta de black friday (neconcordanțe între cele două secțiuni ale site-ului)

– prețul de referință afișat pe site nu era cel mai mic preț practicat în ultimele 30 de zile, prin modul incorect de calcul al prețului redus creându-se premisa existenței unui avantaj specific prețului, consumatorii fiind determinați să ia o decizie de tranzacționare pe care nu ar fi luat-o dacă ar fi cunoscut realitatea

– nerespectarea prevederilor legale privind afișarea prețurilor (prețnou și preț vechi barat), produsele având un singur preț afișat
– neconcordanțe între prețul afișat la raft și prețul de la casa de marcat
– prețuri ilizibile
– prețul vechi nu este barat, ci acoperit de eticheta cu cel nou
– etichetare dublă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *