Suntem în era digitalizării și totul se petrece în viteză, astfel încât putem observa cum diferite aspecte ale economiei sunt transferate rapid în spațiul virtual. Comerțul online ia treptat locul comerțului tradițional extinzându-se constant și incluzând, depotrivă, produse perene, dar și pe cele perisabile.
Un exemplu al afacerilor online de success cu produse cu termen de valabilitate redus îl constituie florăria online. Deși într-o florărie tradițională mirosul îmbătător, prospețimea florilor și profesionalismul aranjamentului floral pot fi verificate de către client în cel mai direct mod, aceasta afacere online câștigă încrederea unui număr din ce în ce mai mare de clienți, grație avantajelor pe care le oferă.
Astfel, prestarea de servicii în spațiu virtual crește gradul de accesibilitate și numărul potențialilor clienți. În timp ce o florărie tradițională depinde de traficul din proximitatea acesteia, o florărie online poate fi accesibilă tuturor locuitorilor unui oraș sau chiar ai unui județ. Limita geografică a clientelei este dată doar de capacitatea de livrare a angajaților.
Luând în calcul elemental concurențial, florăriile online oferă de multe ori și servicii extra gratuite, precum livrare la domiciliu sau felicitări cu mesaje personalizate. Prin intermediul acestora, o florărie online își depășește natura comercială și devine un intermediar în aducerea zâmbetelor pe chipurile celor dragi.
Totodată, serviciile de livrare a florilor sunt un avantaj decisiv pentru clienții cu un program încărcat ce nu își permit deplasarea în timp util la o florărie tradițională, dar și clienților din zonele rurale sau limitrofe spațiilor urbane unde oferta florală este redusă.
Iată câteva dintre avantajele care pot determina ca treptat, florăriile online să câștige cât mai mult teren în fața celor tradiționale. Așadar, rămâne de văzut dacă în viitorul nu foarte îndepărtat, acestea vor deveni principalul mediu pentru comercializarea buchetelor și a aranjamentelor florale, alături de multe alte servicii și produse ce au migrat deja spațiul virtual pentru comercializare.