Conform unui proiect de ordin al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) pus în dezbatere publică, comercianții online vor trebui să afișeze pe site-uri toate etichetele și informațiile imprimate pe ambalajele produselor.
Astfel, „operatorii economici care desfășoară activitate de comercializare de produse alimentare și a produselor nealimentare în mediul online, au obligaţia de a informa consumatorii prin afișarea, în câmpul vizual, a tuturor suprafețelor ambalajului/etichetei ce conține informațiile obligatorii ale produsului lângă imaginea de prezentare a acestuia”. Protecția Consumatorilor explică și ce se înțelege prin „etichetă”.
Prin etichetă se înțelege „orice marcaj, marcă, semn, imagine sau altă descriere scrisă, imprimată, ștanțată, marcată, gravată sau tipărită pe un produs alimentar sau nealimentar sau atașată ambalajului sau recipientului unui astfel de produs”.
Firmele vor avea obligația de a transmite aceste informații „complet, corect și precis”, astfel încât consumatorul să poată utiliza produsele „în deplină securitate”, conform proiectului de ordin.
Dacă, totuși, antreprenorii nu vor putea afișa etichetele, vor trebui să publice lângă imaginea de prezentare a produsului informațiile de pe acestea.
De menționat că toate aceste informații puse la dispoziție de către comercianții online de produse alimentare și nealimentare trebuie să fie identice cu cele vândute prin intermediul magazinelor fizice.
ANPC motivează această reglementare susținând că „la acest moment comerțul electronic este în plină expansiune atât în sectorul business-to-consumer (B2C), cât și în sectorul business-to-business (B2B). În comerțul electronic B2C, un retailer sau o altă companie vinde direct clienților finali, respectiv consumatorilor persoane fizice, fapt ce impune o informare cât mai exactă aspra compoziției produselor puse la dispoziție”.