Subfinanțarea sistemului de educație din România și reducerea graduală a numărului de locuri la liceele teoretice au condus, de-a lungul anilor, la creșterea numărului de înscrieri în învățământul privat ca alternativă la cel de stat.
Elevii care nu reușesc să intre la licee teoretice se îndreaptă către școli profesionale, vocaționale, licee tehnologice sau învățământul dual, dar, în ultimii 14 ani, tot mai mulți aleg liceele private ca alternativă. Liceele private au devenit din ce în ce mai populare în România, numărul lor crescând de la 13 în 2009, la 67 în prezent, datorită cererii mari cauzate de problemele din sistemul de stat. Astfel, se observă o creștere de 500% în mai puțin de un deceniu și jumătate!
Faptul că de la an la an se modifică criteriile de admitere în învățământul liceal, dar și lipsa de predictibilitate a locurilor alocate elevilor care intră în clasa a 9-a au condus la apariția unor situații nedorite, în care o parte dintre elevii care au obținut medii peste 9 la Evaluarea Națională, dar, nu au reușit să obțină un loc la liceu. Un exemplu concludent în acest sens îl reprezintă finalul anului școlar 2022-2023, când 1.216 elevi din București nu au prins un loc la liceu după repartizarea computerizată, deși au promovat Evaluarea Națională.
Mai mult decât atât, sistemul de repartiție computerizată a făcut ca 52,4% dintre absolvenții de gimnaziu să nu intre la liceul pe care și l-au dorit, aceștia fiind repartizați la a doua, a treia, a patra, a cincea sau chiar a șasea opțiune completată.
În aceste condiții, pentru cei care și-au pierdut încrederea în sistem, cei care au nevoi diferite, cei care au interese diferite, nomazii, expatriații, cei care preferă un sistem în stil homeschooling sau pur și simplu cei care au nevoie de resurse suplimentare de învățare, alternativa o reprezintă sistemul privat.
Aici este locul în care fiecare elev poate să învețe ce își dorește, având la dispoziție un sistem bazat pe flexibilitate, atât în mediu online, cât și în persoană, prin intermediul hub-urilor educaționale. Astfel, elevii participă activ la stabilirea curriculei, având parte de un proces de învățare personalizat, la alegerea lor, adaptat la viitor, în funcție de nevoile lor.
Elevii au oportunitatea de a opta pentru numeroase materii care fac parte din sistemul tradițional de educație – matematică, istorie, geografie, chimie, biologie, informatică, engleză, franceză, spaniolă sau germană, dar pot alege să studieze și materiile viitorului, cum ar fi business, media, tehnologia informației, educație juridică, turism și călătorii sau contabilitate, astfel încât să își dezvolte ompetențe potrivite pentru viitor.