Curtea de Conturi invită cetăţenii să formuleze propuneri de teme de audit pentru Programul de activitate al instituţiei pe anul 2025 şi să le transmită la adresa de e-mail propuneri.program2025@rcc.ro, până în data de 18 noiembrie 2024. În această perioadă, cetăţenii interesaţi pot transmite sugestii şi informaţii care să se poată concretiza în misiuni de audit incluse în programul anual de activitate al Curţii.
Informaţiile furnizate de cetăţeni vor fi centralizate şi analizate din punct de vedere al existenţei unor riscuri. În funcţie de impactul potenţial al riscurilor semnalate, propunerile se vor concretiza în misiuni de audit sau obiective specifice ale acestora şi vor fi incluse în Programul de activitate pe anul 2025.
În conformitate cu Strategia de dezvoltare instituţională proprie, Curtea de Conturi încurajează implicarea activă a cetăţenilor pentru a asigura o mai bună folosire a banilor acestora. Implicarea cetăţenilor şi comunicarea bi-direcţională cu aceştia vor consolida abordarea strategică a Curţii şi vor spori credibilitatea acţiunilor instituţiei.
Programul anual de activitate este documentul aprobat de către plenul Curţii de Conturi în baza căruia se desfăşoară activitatea specifică a acesteia, constând în misiuni de audit financiar, audit al performanţei şi audit de conformitate, precum şi misiuni de documentare şi follow-up.
Curtea de Conturi decide în mod autonom asupra programului propriu de activitate şi obiectivelor auditului, cu excepţia solicitărilor Camerei Deputaţilor sau Senatului, conform legii. Programul de activitate se publică pe pagina de internet a instituţiei www.curteadeconturi.ro.