IMM România și-a ales noua conducere pentru următorii 4 ani

Social

IMM ROMANIA (Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România), confederaţie patronală reprezentativă la nivel naţional pentru IMM-uri, a organizat ieri, 10 decembrie 2024, cea de-a IX-a Convenţie Naţională. Reuniunea are loc o dată la patru ani și stabilește componența structurii de conducere a organizației.
Astfel, pentru perioada 2024-2028, structura de conducere a organizației este:

1.Preşedinte al IMM ROMANIA: Florin Duma
2.Preşedinte de onoare: Prof. Univ. Dr. Ovidiu Nicolescu
3.Prim-vicepreşedinți: Agheorghicesei Liliana – Primvicepreședinte dezvoltare patronală, Feneșan Augustin-Primvicepreședinte dezvoltarea capacităţii instituţionale, Filimon Marian- Primvicepreședinte organizare teritorială, Fudulea Sterică – Primvicepresedinte dialog social și Mintaș Ioan – Primvicepreședinte strategie şi imagine.
4.Secretar General al IMM ROMANIA: Daniel Urîtu.

5.Vicepreşedinţii aleşi au fost următorii: Căprariu Felix-Lucian – Vicepreședinte energie, Cireap Gheorghe – vicepreședinte agricultură, Coandă Elena – vicepreședinte educaţie, inovare şi fonduri europene, Dumitriu Constantin – vicepreședinte comerţ şi piață internă, Hotoboc Cristian Alexandru – Vicepreședinte sănătate, Luca Dumitru – Vicepreședinte turism şi servicii, Miron Tibișor-Marian – vicepreședinte dezvoltare teritorială,
Mureșan Marinel-Dănuț- Vicepreședinte finanţe şi fiscalitate, Negru-Ciobanu Andreea – Vicepreședinte antreprenoriat feminin, Paul Alina – Vicepreședinte relaţii cu autorităţile publice şi alte organisme de drept public şi privat, Pîrvu Florea – Vicepreședinte muncă, Rada Adrian – Vicepreședinte dezvoltare sectorială şi promovarea afacerilor și Sebahat Kaya – Vicepreședinte relaţii internaţionale.

6.Vicepreşedinţii de drept sunt, potrivit prevederilor statutare, preşedinţii federaţiilor regionale şi sectoriale afiliate la IMM ROMANIA.

7.Membrii Biroului Permanent aleşi au fost: Barbu Daniel Valentin, Biro Titus-Iuliu, Cozma Gabriel-Ștefan, Cuc Traian-Florinel, Glișcă Ion, Manucu Mariana, Oprea Radu-Adrian, Pufulete Dragoș Florin, Roman Ion, Sîrbu Constandin, Neamțu Cristian Corneliu și Davidescu Ștefan.

În cadrul Convenției a fost dezbatută și votată STRATEGIA IMM ROMANIA pentru perioada 2024-2028 care vine cu o serie de acțiuni concrete de dezvoltare a organizației pe o serie de paliere importante și vine cu o serie de obiective strategice pentru dezvoltarea mediului de afaceri din România:

1.Consolidarea capacității administrative și instituționale și menținerea reprezentativității naționale a organizației,
2.Promovarea și protejarea intereselor IMM-urilor la nivel local, regional, național și international,
3.Constituirea unei imagini consolidate a IMM ROMANIA și sporirea gradului de vizibilitate a organizației,
4.Dezvoltarea unui portofoliu de acțiuni și proiecte finanțate din fonduri nerambursabile și/sau din fonduri proprii, care să sprijine dezvoltarea antreprenoriatului la nivel național și să faciliteze educația, accesul la finanțare, accesul la piețe și internaționalizare.

Toate cele patru mari obiective vin cu un set de 67 de acțiuni concrete de implementare ce vor fi întreprinse în următorii patru ani, printre cele mai importante numărându-se :
În domeniul consolidării capacității administrative :
-Susținerea existenței unui Minister dedicat IMM-urilor și mediului de afaceri
-Susținerea introducerii managementului în sistem tripartit a Autorităţii Naţionale pentru Calificări, prin cooptarea reprezentanţilor confederaţiilor patronale şi sindicale reprezentative la nivel naţional, alături de reprezentanţii Guvernului

-Susținerea adoptării legii debirocratizării
-Susținerea introducerii unui nou tip de societate – societatea cu răspundere limitată de exerciţiu -SRL de Exerciţiu – pentru tinerii cu vârsta între 16 şi 18 ani
-Monitorizarea aplicării „Testului IMM” în procesul de elaborare a actelor normative care au impact asupra întreprinderilor mici şi mijlocii
-Implicarea IMM ROMANIA în realizarea unui nou Cod Fiscal
-Susținerea programului de internaționalizare – EXPORT ROMÂNIA – în valoare de 100 mil. euro/an
-Harta Investiţională a României – în care să fie prezentat pentru fiecare judeţ oportunităţile de afaceri, parcurile industriale, incubatoarele de afaceri, hub-urile, makerspace existente
-Elaborarea unei noi strategii de export a României ORIZONT 2030

În domeniul proiectelor și oferirea de finanțări pentru antreprenori :
-Susținerea unui program „EcoIMM”
-Organizarea unor competiții școlare de planuri de afaceri
-Organizarea competiției “Colegiul de Antreprenoriat”
-Organizarea de ateliere antreprenoriale în fiecare județ
-Finanțarea a peste 80 de întreprinderi sociale
-Crearea a 42 de centre de suport în cadrul SPO care au ca scop pregătirea pentru activarea pe piața muncii a persoanelor care au dificultăți în încadrarea pe piața muncii
-Dezvoltarea unui program dedicat recalificării profesionale în domenii cheie precum inteligența artificială, energie regenerabilă și automatizare pentru a ajuta IMM-urile să facă față deficitului de forță de muncă calificată

În domeniul cercetărilor și analizelor :
-Realizarea unui ghid de indrumare în ceea ce privește negocierile colective
-Barometrul anual privind negocierile colective
-Indexul Antreprenoriatului Românesc

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *