Tichete sociale pe suport electronic pentru cuplurile mamă – nou-născut, defavorizate

Social

Primăria Sectorului 3, prin Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 3, acordă mamelor aflate în dificultate tichete sociale în valoare de 2000 de lei. Tichetele electronice se oferă o singură dată şi pot fi folosite atât pentru achiziţionarea de produse de îngrijire pentru nou-născuţi, cât şi pentru articole sanitare şi medicale pentru mamă şi copil (suma respectivă poate fi cheltuită în termen de 6 luni de la virarea pe suportul electronic).

Condiţii de îndeplinit pentru spirjin material
Cuplurile mamă-nou-născut defavorizate care primesc sprijin material prin tichete sociale pe suport electronic şi care sunt incluse în grupul-ţintă principal ca destinatari finali sunt:

a) mamele care nasc începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, dar nu mai târziu de trei luni de la naşterea copilului şi cărora le este stabilit, prin dispoziţie scrisă a primarului, dreptul la oricare dintre componentele venitului minim de incluziune, în baza Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările şi completările ulterioare;

b) mamele cu dizabilităţi care nasc începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, dar nu mai târziu de trei luni de la naşterea copilului;

c) mamele care nasc începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, dar nu mai târziu de trei luni de la naşterea copilului, aflate temporar în situaţii critice de viaţă, respectiv victime ale calamităţilor, ale violenţei domestice, care se află în situaţii deosebite de vulnerabilitate sau aflate în alte situaţii de risc, stabilite prin ancheta socială întocmită de autorităţile publice cu atribuţii în domeniul asistenţei sociale la solicitarea persoanei sau sesizarea unui terţ;

d) mame care nasc începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, dar nu mai târziu de trei luni de la naşterea copilului şi care nu deţin acte de identitate;

e) mamele minore care nasc începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, dar nu mai târziu de trei luni de la naşterea copilului;

f) mamele care nasc începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, dar nu mai târziu de trei luni de la naşterea copilului, cetăţeni străini sau apatrizi proveniţi din zone de conflict armat.

Unde se depun cererile ?
Mamele care se încadrează în categoriile menţionate anterior pot depune cererea pentru obţinerea tichetului social pe suport electronic la unul dintre sediile Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 3.
De asemenea, cererea poate fi trimisă online la adresa de e-mail office@dgaspc3.ro sau prin intermediul ecosistemului digital Conectx.net. Este important ca cererea să fie însoţită de următoarele documente:

-certificatul de naştere al copilului pentru care se solicită dreptul;
-actul de identitate al mamei sau declaraţie pe proprie răspundere privind identitatea sa;
-documente privind situaţia socio-familială a mamei, după caz: ordin de protecţie, statut de refugiat;
-declaraţie de consimţământ privind prelucrarea datelor cu caracter personal.

Tichetele electronice pentru cuplurile mamă-nou-născut aflate în dificultate se acordă în conformitate cu Ordonanţa de Urgenţă nr. 34 din 11 aprilie 2024, prin care se instituie măsuri esenţiale pentru sprijinirea cuplurilor mamă-nou-născut defavorizate, care beneficiază de tichete sociale electronice oferite din fonduri externe nerambursabile destinate nou-născuţilor.

Precizăm că tichetele sociale pentru nou-născuţi, emise pe suport electronic, nu permit efectuarea de operaţiuni de retragere de numerar sau de preschimbare în numerar.
Informaţii suplimentare se pot obţine la numărul de telefon 0372.126.100, interior 311. Comunicat de presă – Primăria Sector 3.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *