Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) a fost apreciată de experți europeni pentru progresele în digitalizare și modernizarea serviciilor oferite. Evaluarea activității instituției s-a desfășurat în această lună, în cadrul celui de-al patrulea ciclu de evaluare a performanței serviciilor publice de ocupare din Uniunea Europeană.
Acest proces, organizat de Rețeaua Europeană a Serviciilor Publice de Ocupare (PES Network) și Comisia Europeană, are rolul de a analiza și îmbunătăți serviciile publice de ocupare din fiecare stat membru, prin învățare comparativă și schimb de bune practici.
Experții europeni din serviciile publice de ocupare din UE și reprezentanți ai Comisiei Europene au analizat activitatea ANOFM pentru a vedea cum sunt sprijinite persoanele care își caută un loc de muncă, cât de eficiente sunt programele de formare profesională și cum se colaborează cu angajatorii. Discuțiile au vizat și planurile de digitalizare și cele de simplificare a procedurilor, astfel încât serviciile să fie mai rapide și mai accesibile clienților ANOFM, persoane în căutarea unui loc de muncă și angajatori.
‘Această evaluare este o ocazie excelentă de a învăța din experiența altor țări și de a îmbunătăți serviciile noastre. Vrem ca persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă să primească sprijin rapid și eficient, iar angajatorii să poată găsi mai ușor candidații potriviți. Prin digitalizare și colaborare internațională, facem ANOFM mai modernă și mai aproape de oameni’, a declarat Florin Cotoșman, președintele ANOFM.
Pe lângă discuțiile desfășurate la sediul central al ANOFM, atât cu conducerea instituției, cât și în cadrul grupurilor tematice cu personalul agenției, echipa de evaluatori a vizitat Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Prahova și a desfășurat o sesiune online cu Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Harghita. Discuțiile directe cu conducerea executivă, managementul de nivel mediu și personalul care interacționează direct cu beneficiarii din cele două agenții județene au oferit o imagine clară asupra serviciilor furnizate șomerilor și angajatorilor, precum și asupra provocărilor la nivel județean.
Concluziile evaluării au evidențiat implicarea deosebită a personalului, dezvoltarea sistemului IT și digitalizarea serviciilor oferite cetățenilor și angajatorilor. Experții au subliniat necesitatea asigurării interoperabilității sistemelor informatice, îmbunătățirea indicatorilor de performanță și o colaborare mai strânsă cu angajatorii pentru dezvoltarea unor politici eficiente de ocupare. De asemenea, s-a atras atenția asupra numărului insuficient de angajați în Serviciul Public de Ocupare, un aspect esențial pentru furnizarea unor servicii de calitate.
Evaluarea a fost realizată de experți din serviciile publice de ocupare din Lituania, Germania, Estonia, Croația și Luxemburg, alături de reprezentanți ai Comisiei Europene. Serviciul Comunicare și Secretariatul C.A.