Propunerea FCA, finalizată în timpul discuţiilor de noaptea trecută cu Renault, este discutată la reuniunea Consiliului de Administraţie al Renault, de luni dimineaţă.
Tranzacţia va crea al treilea producător auto global, cu vânzări anuale de 8,7 milioane de vehicule şi o prezenţă solidă în regiunile cheie, care va genera economii anuale de aproximativ cinci miliarde de euro (5,6 miliarde de dolari), se arată într-un comunicat al FCA.
În urma fuziunii, Fiat Chrysler şi Renault vor înfiinţa o companie holding listată în Olanda. După plata unui dividend special de 2,5 miliarde de euro acţionarilor FCA, fiecare grup va deţine 50% din noile acţiuni ale entităţii combinate.
Sâmbătă, publicaţia britanică Financial Times (FT), a informat, citând surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, că producătorii cei doi negociază o alianţă cuprinzătoare, iar cele două companii încearcă să-şi unească forţele pentru a face faţă schimbărilor structurale cu care se confruntă industria auto pe plan global.
Capitalizarea de piaţă combinată a Fiat Chrysler şi Renault este de aproximativ 33 miliarde euro (37 miliarde dolari). Un potenţial acord ar determina Fiat Chrysler să se alăture în viitor alianţei Renault-Nissan-Mitsubishi, susţine FT.
Compania combinată rezultată în urma fuziunii dintre Renault şi FCA ar urma ulterior să demareze noi achiziţii care i-ar extinde afacerile în lupta pentru dominaţia mondială cu rivalii Volkswagen şi Toyota, afirmă FT.
Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan a fost extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piata auto europeană.