Platforma digitală a programului naţional de turism cultural „România Atractivă” a fost extinsă semnificativ, potrivit unui comunicat. Platforma este acum disponibilă în şase limbi şi include 450 de noi obiective turistice, pe lângă cele 275 existente.
„La peste un an de la lansarea programului ‘România Atractivă’, platforma, având iniţial meniuri doar în română şi engleză, poate fi accesată în alte patru limbi. Astfel, cele peste 2.000 de materiale multimedia, inclusiv texte, fotografii, materiale video, ghiduri audio, animaţii 3D şi tururi virtuale, sunt disponibile mai multor turişti interesaţi să descopere România. O altă noutate este încărcarea în platformă a 450 de obiective suplimentare celor 275 obiective principale ce corespund tematicilor din cele 12 rute”, se arată într-un comunicat al companiei care implementează acest program.
Obiectivele principale vor fi semnalizate prin infrastructură rutieră specifică până în prima jumătate a anului 2026.
În plus, platforma a fost deschisă pentru propuneri publice: instituţiile, organizaţiile şi persoanele fizice pot înscrie noi obiective cultural-istorice printr-un formular online disponibil pe site şi în aplicaţie. Propunerile vor fi analizate de echipa MIPE, iar cele validate vor fi publicate ulterior.
Platforma integrează serviciul Google Maps, permiţând utilizatorilor să combine obiective din diferite rute şi să îşi creeze trasee personalizate.
Proiectul „România Atractivă” este finanţat prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), în cadrul programului NextGenerationEU.

