Serviciul de Telecomunicații Speciale a anunțat semnarea contractului de modernizare a serviciului 112. Asocierea dintre compania de telefonie mobilă Orange și firma Atos Convergence Creators S.R.L a fost declarată câștigătoare în urma lictației deschise, cu cea mai bună ofertă. Valoarea contractului este de 83.698.974,87 lei fără TVA.
„În aplicarea măsurii 7 din Raportul preliminar privind Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 (SNUAU), întocmit de Comitetul interministerial privind sistemul apelurilor de urgenţă 112 înfiinţat prin Decizia prim-ministrului nr. 166/2019, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale anunţă semnarea în data de 09.08.2019 a Contractului de furnizare echipamente şi aplicaţii informatice pentru „Modernizarea infrastructurii hardware şi software a Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă”, cu Asocierea Orange Romania S.A. – Atos Convergence Creators S.R.L. a cărui ofertă a fost declarată câştigătoare în urma procedurii de licitaţie deschisă”, informează STS, într-un comunicat de presă.
Potrivit STS, contractul va fi implementat pe o perioadă de 24 de luni şi va aduce beneficii directe în ceea ce priveşte salvarea vieţii, protecţia proprietăţii şi a mediului prin:
– modernizarea la nivelul a 40 de judeţe a infrastructurii hardware şi software a SNUAU, prin adoptarea unei arhitecturi care permite gestionarea mai eficientă a situaţiilor de urgenţă şi asimilarea cu adaptări minore a noilor standarde din domeniul comunicaţiilor de urgenţă;
– reducerea timpului de aşteptare până la preluarea apelurilor de urgenţă prin distribuirea inteligentă a apelurilor, evitându-se astfel congestiile în situaţii de creştere rapidă a numărului apelanţilor;
– intervenţii mai rapide şi mai eficiente la urgenţe prin crearea de capabilităţi de recepţionare a apelurilor de urgenţă şi a informaţiilor de localizare asociate, care prezintă un grad de acurateţe mai mare şi care asigură localizarea mai precisă a apelanţilor aflaţi într-o situaţie de urgenţă;
– o colaborare mai eficientă între instituţiile publice care coordonează şi gestionează activităţile de intervenţie în caz de urgenţă, prin crearea unui tablou operaţional comun, cu detalii relevante pentru luarea deciziilor;
– posibilitatea recepţionării şi ataşării de date suplimentare pe durata apelului de urgenţă precum transmisii video şi de imagini de la locul evenimentului, pentru fundamentarea deciziei de intervenţie;
– extinderea accesibilităţii serviciului de urgenţă pentru persoane cu dizabilităţi de auz şi/sau vorbire, în acord cu cele mai noi cerinţe la nivel european; – asigurarea funcţionării facilităţilor actuale (eCall, SMS 113 etc.).