“Uniunea Europeană trebuie să reexamineze normele sanitare și, prin urmare, emisiile de oxid de azot ale autovehiculelor diesel”. Despre acest lucru, ministrul german al transporturilor i-a scris Comisarului UE. Normele UE prevăd ca țările să nu permită depășirea mediei anuale de 40 micrograme de oxid de azot pe metru cub. Respectarea acestor standarde este dificilă pentru Germania, unde o mare parte din industria automobilelor se bazează pe vânzarea de vehicule diesel, care produc puțin dioxid de carbon, dar o mult oxid de azot.
„Pentru a ne menține mobilitatea, cred că este esențial ca, Comisia Europeană să reexamineze prompt și corect preocupările exprimate și să ia în considerare un nou nivel”, i-a scris Andreas Scheuer comisarului UE pentru transport- Violeta Bulc.
Temerile legate de emisii au împins unele orașe germane să interzică vehiculele diesel, în special în ceea ce privește efectele asupra sănătății prin inhalarea prea multor oxizi de azot. Acest lucru a determinat reacția unui grup de pneumologi germani care, susțin că sistemele de monitorizare au fost concepute pentru a raporta emisiile excesive.
Ei au remarcat, de asemenea, că studiile anterioare privind oxidul de azot au fost inadecvate și că uneori rezultatele au fost interpretate greșit. Dezbaterea a declanșat la sfârșitul săptămânii trecute, un răspuns de la un grup internațional de pneumologi, susținând rapoartele anterioare și insistând că emisiile de oxizi de azot nu numai că afectează plămânii oamenilor, ci și alte organe și duc la boli cronice.
Ministrul Scheuer a solicitat dezbaterea subiectului la o reuniune informală a miniștrilor transporturilor în perioada 26-27 martie sau cel mai târziu la reuniunea ministerială din 6 iunie. Datele publicate joi de Agenția Germană pentru Mediu (UBA) au arătat că emisiile provenite de la autovehiculele diesel continuă să fie mai mari decât cele permise.
În 2018, nivelurile de oxizd de azot au atins standardele UE în 35 de orașe. Stuttgart a înregistrat cele mai mari concentrații, cu 71 micrograme pe metru cub, iar Munchen a avut 66. În 2017 – 45% dintre stații au înregistrat niveluri excesive. În 2018 rata a scăzut la 39%.
Scăderea din 2017-18 se datorează limitelor de viteză, controalelor de trafic și mașinilor noi care poluează mai puțin. Președintele UBA, Maria Krautzberger, a remarcat că eforturile de purificare a aerului se desfășoară prea lent și, a declarat că este necesar să se doteze vehiculele diesel poluante cu un nou catalizator pentru purificarea emisiilor, în caz contrar vor fi interzise circulației.