ANCOM a stabilit procedura de soluţionare a plângerilor privind serviciile digitale

Social

În urma parcurgerii procesului de consultare publică, ANCOM a agreat cu reprezentanţii industriei şi ai societăţii civile, în cadrul ultimei şedinţe a Consiliului Consultativ, trei proiecte de decizie care au scopul de a asigura implementarea Regulamentului privind serviciile digitale (DSA). Astfel, ANCOM a stabilit procedura de soluţionare a plângerilor privind serviciile digitale, procedura de certificare a organismelor de soluţionare extrajudiciară a litigiilor iniţiate împotriva furnizorilor de platforme online şi procedura de acordare a statutului de notificator de încredere. Aceste decizii sunt elaborate de către ANCOM în calitate de coordonator al serviciilor digitale.

Procedura de soluţionare a plângerilor privind serviciile digitale
Orice persoană, precum şi orice organism, organizaţie sau asociaţie mandatată să exercite în numele lor drepturile conferite de regulament au dreptul de a depune la ANCOM o plângere împotriva furnizorilor de servicii intermediare, invocând o încălcare a Regulamentului.

Plângerile pot fi transmise prin intermediul unui formular online dedicat serviciilor digitale.
Conform deciziei, în urma primirii unei plângeri, ANCOM realizează o analiză în baza căreia poate dispune declanşarea unei investigaţii.

Procedura de certificare a organismelor de soluţionare extrajudiciară a litigiilor iniţiate împotriva furnizorilor de platforme online
Conform deciziei adoptate, ANCOM va certifica organismele de soluţionare extrajudiciară a litigiilor, pentru o perioadă de maximum cinci ani, cu posibilitatea reînnoirii la cerere, dacă au demonstrat că îndeplinesc mai multe condiţii cumulativ.

Pentru a fi certificate, entităţile interesate vor depune o cerere prin completarea unui formular-tip ce cuprinde, printre altele, informaţii privind datele de identificare şi de contact, domeniul de expertiză în care va activa organismul, limba sau limbile oficiale din UE în care poate asigura soluţionarea alternativă a litigiilor şi competenţele specifice, resursele umane şi tehnice disponibile pentru soluţionarea extrajudiciară a litigiului, modul şi sursele de finanţare ale activităţilor solicitantului, componenţa structurii de conducere, precum şi perioada pentru care se solicită certificarea. Cererea va fi analizată de o comisie din cadrul ANCOM.
După intrarea în vigoare a deciziei, formularul-tip va fi pus la dispoziţie de ANCOM, la sediile sale şi pe site-ul propriu.

Procedura de acordare a statutului de notificator de încredere
Prin decizia adoptată, ANCOM a stabilit procedura de acordare a statutului de notificator de încredere ce poate semnala prezenţa în mediul online a unui conţinut ilegal. Pe de altă parte, pentru a veni în sprijinul persoanelor interesate de acest statut, ANCOM a propus un formular-tip. Formularul-tip cuprinde, cel puţin, informaţii referitoare la forma de organizare, denumire, date de identificare, domeniul de competenţă, limba/limbile în care deţine competenţe, informaţii referitoare la resursele umane şi tehnice, modul şi sursele de finanţare, structura organizatorică şi informaţii referitoare la procesul de luare a deciziilor, descrierea detaliată a modului de desfăşurare a activităţii şi declaraţii pe proprie răspundere privind îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate şi veridicitatea informaţiilor cuprinse în cerere sau în documentele anexate.

În urma analizării cererii, a documentelor însoţitoare, a legislaţiei pe care se sprijină cererea depusă, precum şi a dovezilor ce trebuie puse la dispoziţie de persoana interesată, ANCOM va comunica solicitantului decizia luată, inclusiv în cazul respingerii solicitării. De asemenea, decizia cuprinde situaţiile în care intervine suspendarea, încetarea sau revocarea statutului de notificator de încredere acordat.

Totul despre serviciile digitale
ANCOM vine în sprijinul utilizatorilor în calitatea lor de destinatari ai serviciilor intermediare, lansând o secţiune cu informaţii complete dedicată serviciilor digitale. Totodată, pentru industrie, ANCOM a detaliat pe site-ul său atribuţiile coordonatorului de servicii digitale, obligaţiile furnizorilor de servicii intermediare, drepturile destinatarilor serviciilor şi normele stabilite prin Regulamentul privind serviciile digitale.

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care promovează interesele utilizatorilor de servicii prin promovarea concurenţei şi inovaţiei pe pieţele comunicaţiilor electronice şi serviciilor poştale, administrarea pro-competitivă a resurselor limitate (spectru radio, resurse de numerotaţie şi resurse tehnice asociate), încurajarea investiţiilor eficiente în reţele şi infrastructuri şi promovarea conectivităţii ultrarapide. Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitati www.ancom.ro, www.portabilitate.ro si www.veritel.ro.

Pentru a testa si monitoriza calitatea serviciului de internet, accesati www.netograf.ro. Pentru a consulta acoperirea cu servicii de voce mobilă a localităţilor, drumurilor naţionale şi judeţene din România, accesaţi www.aisemnal.ro.Comunicat de presă – ANCOM

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *