Premierul Viorica Dăncilă anunţă că Autostrada Comarnic-Braşov nu se va construi în parteneriat public-privat, ci va fi declarată în prima şedinţă CSAT de importanţă naţională şi va fi construită din fonduri guvernamentale.
„Autostrada Comarnic-Braşov este în parteneriat public-privat. Am avut solicitări din partea unei societăţi chinezo-turce. Eu am luat hotărârea, împreună cu colegii mei, să scoatem din parteneriat public-privat, iar în prima şedinţă de CSAT această autostradă să devină de importanţă naţională sau de infrastructură critică, astfel încât să putem să demarăm cît mai repede lucrările la această autostradă”, a anunţat, duminică, la Ploieşti, premierul Viorica Dăncilă.
„La noi s-a format această instituţie a contestaţiilor şi pentru a trece de toate aceste obstacole cred că soluţia este ca această autostradă să devină de importanţă naţională, astfel încât să începem execuţia cât mai repede din fonduri guvernamentale”, a adăugat premierul.
Anunţul premierului vine la mai mult de un an de la momentul în care Guvernul declarase că renunţă la negocierile cu Banca Mondială pentru finanţarea construcţiei autostrăzii pe Valea Prahovei şi că preferă în schimb parteneriatul public-privat.
Motivul a fost şi atunci faptul că soluţia a parteneriatului public-privat ar face ca lucrările să se mişte mai repede.
Valoarea contractului era estimată la 1,4 miliarde de dolari, iar lucrările ar fi trebuit să înceapă anul acesta şi să se încheie peste patru ani, însă abia la finalul lunii mai 2019 guvernul a avut o întâlnire pregătitoare cu un consorţiu chino-turc, interesat de construcţia autostrăzii.
Până acum nu s-a semnat însă niciun contract de începere a lucrărilor, iar specialiştii care monitorizează proiectele de infrastructură cer guvernului să răspundă pentru timpul pierdut cu parteneriatul public-privat.