Campania antidrog GROUND ajunge la adolescenţi cu un mesaj puternic despre emoţii şi alternative sănătoase

Social

GROUND, o campanie de informare a Agenţiei Naţionale Antidrog (ANA), a demarat în luna octombrie, în mai multe licee din Bucureşti, printr-o serie de evenimente interactive, cu misiunea de a le propune tinerilor modalităţi sigure de gestionare a emoţiilor specifice adolescenţei. În această perioadă provocatoare a vieţii lor, plină de transformări adesea copleşitoare, iniţiativa GROUND îi invită pe tineri să-şi accepte trăirile, să-şi depăşească temerile şi să-şi canalizeze energia într-un mod constructiv, oferindu-le alternative sănătoase pentru a rămâne GROUND, plini de energie şi cool, dar cu capul pe umeri şi picioarele pe pământ, permanent conectaţi cu obiectivele lor şi cu realitatea.

Sloganul campaniei #AMCeştiTu – Acel Moment Când eşti tu – transmite un mesaj puternic, acela că nu e nevoie de artificii sau compromisuri pentru a deveni un model pentru generaţia ta sau pentru a-ţi atinge potenţialul. Alternativa GROUND este să-ţi accepţi imperfecţiunile, să-ţi respecţi principiile şi, atunci când te pierzi, să ceri ajutor.

Mesajul este transmis tinerilor printr-o serie de întâlniri şi ateliere organizate în mai multe licee din Bucureşti, dar şi prin lansarea unui ziar adresat generaţiei GROUND şi site-ul şi paginile de socializare dedicate campaniei.
„Prin această campanie ne propunem să îi educăm pe tineri cu privire la riscurile consumului de droguri într-o manieră relevantă pentru ei şi să îi direcţionăm către alegeri sănătoase în care să se regăsească şi la care să fie receptivi. Totodată, este o modalitate de a le aminti că, atunci când se simt copleşiţi sau se află în situaţii de risc cu privire la consumul de substanţe interzise, pot beneficia de consiliere, de sfaturile specialiştilor noştri, în mod confidenţial şi gratuit. Este esenţial la această vârstă să se simtă protejaţi şi să aibă acces la informaţii corecte”, spune Ramona Dabija, director A.N.A.

Într-o atmosferă relaxată, tinerii au aflat printr-o serie de ateliere organizate chiar la ei în liceu şi găzduite de specialişti răspunsuri cu privire la emoţiile şi tentaţiile specifice vârstei lor, au participat la ateliere interactive, au primit ziarul GROUND, materiale şi stickere cu mesajul campaniei şi au avut ocazia de a sta de vorbă cu sportivi români cu rezultate remarcabile în carieră, modele de disciplină, ambiţie şi stil de viaţă sănătos, de a interacţiona cu ei şi de a învăţa din experienţa lor de succes.

Printre sportivii care s-au alăturat iniţiativei GROUND se numără Larisa Iordache, medaliată de 16 ori cu aur la Campionatele Europene de Gimnastică, Ana Maria Brânză, multiplu premiată la Jocurile Olimpice, de trei ori campioană mondială şi de şapte ori campioană europeană la scrimă, Adriana Adam, campioană olimpică la canotaj, Ancuţa Bodnar, medaliată cu aur olimpic la Tokyo 2020 şi Paris 2024, Florin Gardoş, Ionel Dănciulescu, Virgil Stănescu, şi mulţi alţii, care au reuşit să fie prezenţi alături de elevi în licee pe parcursul campaniei. Şi David Popovici, campionul anului şi idolul generaţiei lui, a ales să se implice în campanie printr-un interviu dedicat generaţiei GROUND, care poate fi citit în ziarul GROUND sau pe site-ul campaniei.

Lista liceelor participante la campania GROUND în luna octombrie 2024:
* Colegiul Naţional Şcoala Centrală
* Colegiul Naţional Spiru Haret
* Liceul Teoretic Lucian Blaga
* Colegiul Naţional Mihai Viteazul
* Colegiul Naţional Bilingv George Coşbuc
* Colegiul Economic A. D. Xenopol
* Colegiul Naţional Cantemir-Vodă
* Liceul Teoretic Traian
* Colegiul Naţional Iulia Haşdeu
Mai multe informaţii despre campanie găseşti pe www.ontheground.ro şi pe conturile de social media dedicate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *