Întrunit în şedinţa publică din data de 16.06.2020, Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat rapoartele de monitorizare întocmite de direcţia de specialitate ca urmare a sesizărilor primite şi a decis să aplice următoarele sancţiuni:
– amendă de 5.000 de lei postului Antena 1, deoarece radiodifuzorul nu a respectat prevederile art. 40 alin. (1) şi (4) din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual la difuzarea emisiunii „Acces direct” , ediţia din data de 22.05.2020;
– somaţie publică postului România TV, pentru că la difuzarea emisiunii informative „Breaking News” de la ora 19:00 din data de 20.04.2020, postul a încălcat prevederile art. 64 alin. (1) lit. b şi pe cele ale art. 40 alin. (4) din Codul audiovizualului;
– somaţie publică postului B1 TV, deoarece în cadrul emisiunii „Dosar de politician”, ediţia din 24.05.2020, nu s-a ţinut cont de prevederile art. 40 alin. (1) din Codul audiovizualului.
De asemenea, constatând încălcări ale Codului de reglementare a conţinutului audiovizual în ceea ce priveşte regimul de difuzare a comunicărilor comerciale audiovizuale, membrii Consiliului au hotărât să emită câte o decizie de intrare în legalitate pentru:
– materialul de promovare pentru „Tratament contur ochi cu aur 24K- 8g Ă 5pcs”, „Masca cu particule din aur”, prezentat de postul Prima TV în data de 02.05.2020, în cadrul emisiunii de teleshopping „Bijuterii TV”, cu nerespectarea prevederilor art. 93 alin. (1);
– materialul de promovare a produsului „Gel antibacterian pentru maini cu Argint coloidal, Arbore de ceai si Apă oxigenată 300 ml”, prezentat de postul Prima TV în data de 29.03.2020, în cadrul emisiunii de teleshopping „Bijuterii TV”, cu încălcarea prevederilor art. 93 alin. (1) şi ale art. 101;
– spotul TV de promovare a produsului „Lacalut Multi-effect, Apa, Gama”, difuzat fără a se respecta dispoziţiile art. 93 alin. (1) (monitorizare: 27.04-03.05.2020);
– spotul TV de promovare „Vel Pitar” (Vel Pitar, preţuri fixe), difuzat fără a se respecta dispoziţiile art. 93 alin. (1) (monitorizare: 20-26.04.2020);
– spotul TV pentru farmacia „Catena” (Farmacia Catena, Măşti), difuzat fără a se respecta dispoziţiile art. 93 alin. (1) (monitorizare: posturi TV, perioada 11-17.05.2020);
– spotul de promovare a produsului „Prostamol Uno”, difuzat fără a se respecta dispoziţiile art. 83 (monitorizare: 18-24.05.2020).
În aceeaşi şedinţă, în urma analizării rapoartelor întocmite de Direcţia Control, membrii Consiliului au decis să sancţioneze cu somaţie publică postul Radio Campus (Slobozia) pentru nerespectarea prevederilor art. 139 din Codul audiovizualului, conform cărora: „Publicitatea, pozitivă sau negativă, în legătură cu partide politice, oameni politici, mesaje politice este interzisă, cu excepţia perioadelor de campanie electorală.”, informează CAN, într-un comunicat de presă.