Cele mai recente cifre de vânzări pentru motocicletele Harley-Davidson din America de Nord, au indicat declinul pentru compania istorică Milwaukee: vânzările au scăzut pentru al optulea trimestru consecutiv.
Din 2014 până în prezent, compania a trecut de la aproximativ 260 de mii de unități vândute în întreaga lume într-un an, la aproximativ 210 de mii. Una dintre consecințe este că, în urmă cu cinci ani, o acțiune Harley-Davidson de la bursa din New York, costa 72,68 de dolari, astăzi valorează puțin peste 36 de doalri. Doar în ultimul an, prețul acțiunilor sale a scăzut cu 21%.
Cauzele dificultăților companiei Harley-Davidson sunt cunoscute de ceva timp, iar recent s-au adăugat altele care i-au complicat poziția. Compania se străduiește să se adreseze ultimelor generații.
Cea mai mare parte a vânzărilor nord- americane, este încă ținută în picioare,de cei născuți între anii 1945 și 1964, considerați baby-boomer. În luna mai a anului trecut, Statele Unite au impus tarife la importurile de aluminiu și oțel, din țările europene, cea de-a doua piață principală a companiei. Uniunea Europeană a răspuns la rândul său, cu o serie de tarife, privind produsele americane, care au implicat și compania Harley-Davidson.
Același lucru s-a întâmplat și în China, o țară implicată într-un „război comercial” cu Statele Unite, cu o scădere consecutivă a profiturilor.
Pentru a remedia daunele provocate de tarifele europene, compania a anunțat, în luna iunie, mutarea unor fabrici în afara Statelor Unite.
Anunțul a fost criticat public, de către președintele american, Donald Trump, care și-a exprimat dezacordul spunând că este „începutul sfârșitului”. Potrivit unor analiști, declarațiile lui Trump ar fi contribuit, în parte, la ultima scădere a vânzărilor din America de Nord.
Anterior, Harley-Davidson a promovat un plan de extindere în străinătate, însă puterea dolarului și-a redus eficiența, ceea ce face ca motocicletele asamblate de concurenții din alte țări să fie mult mai ieftine și, să limiteze profiturile pe motocicletele expediate în străinătate. Directorul financiar al lui Harley, John Olin, a declarat că dolarul va limita în continuare profiturile companiei cu aproximativ 10 milioane de dolari.
Nu este pentru prima oară când, Harley-Davidson se află într-o mare dificultate în cei 116 ani de istorie. La începutul anilor 1980, a fost în criză profundă din cauza recesiunii economiei americane și, pentru intrarea pe piața nord-americană a motocicletelor japoneze nevândute în Asia.
A ieșit din criză în momentul în care, un grup de angajați a cumpărat compania, a convins guvernul să impoziteze vânzarea motocicletelor japoneze și a stabilit un plan de îmbunătățire a calității produselor, legat de reintroducerea stilului motocicletelor produse în anii patruzeci, (alegere care a primit aprobarea fanilor și nu).