InfoCons  -„Sucul cu pai” cu până la 7 E-URI și 15.1 g de zaharuri la 100 ml de produs!

Social

InfoCons a realizat un studiu pe baza etichetelor produselor tip băutură răcoritoare necarbogazoase comercializate cu pai atașat ambalajului, ce se regăsesc pe piața din România.

În total au fost analizate 66 de produse , de la următorii producători/distribuitori:
Maspex Romania S.R.L; Forward International SRL; PARMALAT Romania S.A; EASA SA; Nea Ellada S.R.L; Kaufland Romania SCS; Hellenic Juices; ECTANIO PLANT SRL; Biosens SRL; Carrefour Romania SA; NATURA SRL; SOLCORP SRL; Hermann Pfanner; Cyrom Romania SRL; ROX DAVI 2007 SRL; Romania Hypermarche S.A; SC REWE România SRL; Vitar Slovakia; Lidl Discount SRL; Selgros Cash&Carry SRL; Balkanica Distral SRL; Vitamizu Sp. Z OO

Brandurile sub care sunt comercializate aceste produse sunt : Agros; Amigo; Ana Are; Babu; Capri-Sun; Carrefour Classic; Cora; Despicable Me; Figo; Freeway; Happy Day; Hollinger; K-Classic; Lol Surprise; Penny; Phanner; Santal; Selgros; Solevita; Tedi; Tymbark.

Ca urmare a centralizării și analizării informațiilor ce se regăsesc pe etichetele produselor au rezultat :
Din punctul de vedere al ingredientelor regăsite:

– 59% au în compoziție ca prim ingredient apa ;
– 41% au în compoziție ca prim ingredient suc de fructe.
Din punct de vedere al aditivilor alimentari regăsiți :
– 63.08% din produse au în compoziție E-uri (aditivi alimentari);

Numericul de aditivi alimentari variaza intre 0 – 7:
– 3.08% din produse au în compoziție 7 E-uri (aditivi alimentari ) ;
– 1.54% din produse au în compoziție 5 E-uri (aditivi alimentari ) ;
– 1.54% din produse au în compoziție 4 E-uri (aditivi alimentari ) ;
– 4.62% din produse au în compoziție 3 E-uri (aditivi alimentari ) ;
– 15.3% din produse au în compoziție 2 E-uri (aditivi alimentari ) ;
– 33.85% din produse au în compoziție 1 E (aditiv alimentar ) ;
– 36.92% din produse nu au în compoziție aditivi alimentari;

Din punct de vedere al produselor ce conțin aditivi alimentari regăsiți frecvent , situația se prezintă astfel:
– 78.05% dintre produsele studiate au avut în componență acid citric (E330);
– 19.51% dintre produsele studiate au avut în componență acid ascorbic (E300);
– 17.07% dintre produsele studiate au avut în componență beta-caroten (E160a).

Toate produsele studiate au avut menționate pe etichetă informațiile nutriționale, cantități raportate la 100 ml de produs

Valoarea energetică este cuprinsă între 18 kcal și 72 kcal.
Cantitatea de grăsimi variază între 0g și <0.5g. Cantitatea acizilor grași saturați este cuprinsă între 0g și <0.1g. Cantitatea de glucide variază între 4.4g și 15.5g la 100 ml de produs, în timp ce cantitatea zaharurilor este cuprinsă între 4.2g și 15.1g raportată la 100 ml de produs – 64. 34 % din produsele analizate NU conțin fibre. Cantitatea de proteină se situează între 0g și 2g raportate la 100 ml de produs, pentru produsele studiate. Cantitatea de sare s-a situat între 0g și 0.25g raportată la 100 ml de produs. Organizația Mondială a Sănătății estimează că aproximativ 2.5 milioane de decese ar putea fi prevenite dacă nivelul de consum global al sării ar scădea până la cantitatea recomandată de 5 grame/zi. Comunicat de presă - InfoCons

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *