Având în vedere folosirea eronată, în spaţiul public, a sintagmei „sală de detenţie”, cu referire la una dintre prevederile proiectului de Statut al elevului, vă comunicăm că sintagma respectivă nu se regăseşte în cuprinsul documentului şi este o asociere cu un concept care, în proiectul propus de Ministerul Educaţiei, are alt scop.
Pentru o informare corectă redăm conţinutul integral al articolului din documentul supus consultării publice:
Art. 14 (2) În cazul elevilor care în timpul orei de curs manifestă comportamente care aduc prejudicii activităţii de predare-învăţare-evaluare, cadrul didactic poate decide ca aceştia să desfăşoare activitate în scoală, în timpul orei respective, sub supravegherea unui cadru didactic sau a unui cadru didactic auxiliar, într-o sală din unitatea de învăţământ stabilită pentru desfăşurarea, de regulă, a unor activităţi de tipul: lectură suplimentară, completarea de fise de lucru etc.
În acest caz va fi informat, în scris, părintele/ tutorele/ reprezentantul legal al elevului. Prin excepţie, elevii cu cerinţe educaţionale speciale sunt preluaţi pentru a desfăşura activitate cu personal specializat.
Reiterăm faptul că proiectul de Statut al elevului şi cel al Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar sunt în etapa de consultare publică. Documentele, precum şi informaţii privind modalitatea de transmitere a sugestiilor de îmbunătăţire sunt disponibile aici: https://www.edu.ro/cons_pub_91_92_2024_proiecte_ROFUIP_Statut_elev.
Comunicat de presă – Ministerul Educaţiei