În perioada 9-12 septembrie, România participă la Târgul Internaţional de Carte de la Varşovia cu un stand dedicat literaturii şi culturii române, organizat de Institutul Cultural Român de la Varşovia împreună cu Ambasada României.
Târgul de Carte de la Varşovia, cel mai mare eveniment de gen din Polonia, este aşteptat cu emoţie de public şi expozanţi după un an de pauză în care n-au mai fost organizate manifestări de amploare, dedicate cărţilor.
România a fost ultima ţară-invitată de onoare în 2019, cu un stand extrem de reuşit şi atractiv şi cu vânzări-record de carte românească. Acum predă ştafeta Cehiei, care urcă în 2021 pe principala scenă a târgului.
În acest an, în mod excepţional, Târgul de Carte de la Varşovia este organizat ca o manifestare în aer liber, în plin centrul Varşoviei, pe esplanada din faţa Palatului Culturii şi Ştiinţei.
Institutul Cultural Român de la Varşovia împreună cu Ambasada României au organizat un stand în care este expusă şi oferită spre vânzare publicului o largă paletă de volume româneşti şi publicaţii despre România, apărute în Polonia în ultimii ani, de asemenea manuale şi albume.
Pe rafturile standului se regăsesc toate traducerile din literatura română, disponibile pe piaţa poloneză, de asemenea eseistică, scrieri istorice, reviste cu conţinut românesc, totul putând fi achiziţionat de public. În acest an, biblioteca „românească” din Polonia s-a îmbogăţit cu trei volume inedite despre România, scrise de polonezi, o direcţie aparte, valoroasă, care va fi amplu promovată şi în cadrul Târgului.
Un loc special la stand îl au şi cele mai recente apariţii pe piaţa poloneză: De două mii de ani, de Mihail Sebastian, Vara în care mama a avut ochii verzi, de Tatiana Ţîbuleac, Eu, Dracula şi John Lennon, de Jan Cornelius, Bărbatul care aduce fericirea, de Cătălin Dorian Florescu, A muri pentru o idee. Despre viaţa plină de primejdii a filosofilor, de Costică Brădăţan, noua ediţie completă a Teatrului lui Eugen Ionescu ş.a.
ICR Varşovia a conceput standul românesc utilizând la maxim posibilităţile practice şi estetice oferite de noua formulă a spaţiului, o grafică atractivă şi vizibilă, menită să atragă atenţia publicului asupra punctului românesc din Târg.
În scopul promovării accentuate şi profesioniste a literaturii române au fost pregătite numeroase materiale promoţionale, prin care vor fi făcute cunoscute publicului noile apariţii de carte românească pe piaţa poloneză.