Rețeaua de socializare Twitter a anunțat miercuri, că începând din 22 noiembrie va interzice toate reclamele politice pe platfoma sa, pe fondul presiunilor la care sunt supuse rețelele de socializare de a bloca tentativele de influențare a alegerilor prin intermediul informațiilor false, conform Reuters.
„Am luat decizia de a înceta orice tip de publicitate cu caracter politic pe Twitter la nivel global. Considerăm că audienţa mesajului politic ar trebui câştigată, nu cumpărată”, a anunţat într-o postare pe Twitter Jack Dorsey.
Companiile de social media, inclusiv Facebook, concurenta Twitter, sunt supuse unor presiuni tot mai mari pentru a opri difuzarea reclamelor care răspândesc informații inexacte, transmite sursa citată.
Aceasta măsură este una radicală care vine în contradicție cu gigantul Facebook care s-a angajat să ia măsuri pentru a combate dezinformările pe platforma sa, ca urmare a scandalului de la alegerile prezidențiale din 2016 din SUA, dar care a evitat să elimine reclamele politice de pe platformă.
Cu toate acestea, Facebook a luat decizia de a nu verifica veridicitatea reclamelor publicate de politicieni, ci doar pe aceea a reclamelor platformelor politice, provocând nemulţumirea candidaţilor democraţi în alegerile prezidenşiale din 2020, cum ar fi fostul vicepreşedinte Joe Biden şi senatoarea Elizabeth Warren.
Directorul general al Facebook , Mark Zuckerberg a motivat această decizie prin faptul că nu vrea să îngrădească discursul politic.
Twitter a anunțat că detaliile complete ale noii politici, precum şi excepţiile, vor fi comunicate până pe 15 noiembrie şi aplicate începând cu 22 noiembrie.