AFIR folosește soluții UiPath pentru a sprijini fermierii români să acceseze fonduri UE rapid și ieftin

Social

Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR) face un nou pas pentru sprijinirea fermierilor români care îşi doresc să acceseze fonduri europene prin implementarea platformei de automatizare de procese de business a UiPath (NYSE: PATH), companie lider în tehnologie software de automatizare a întreprinderilor. Cu ajutorul automatizării, AFIR simplifică modalitatea de obţinere a documentelor şi autorizaţiilor necesare pentru dosarul cererii de finanţare de către fermieri. Acest demers are un impact direct asupra modului în care aceştia accesează finanţări pentru investiţii prin Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală (FEADR), oferindu-le un timp considerabil redus în procesarea dosarelor de finanţare şi, implicit, costuri mai mici pentru obţinerea şi depunerea autorizaţiilor şi avizelor necesare.

„Agricultura este o prioritate strategică şi ocupă un loc extrem de important în economia României. Pentru a veni in sprijinul fermierilor români, ne concentrăm pe susţinerea dezvoltării agriculturii şi a zonelor rurale prin oferirea de finanţare şi sprijin pentru proiecte care contribuie la creşterea economică, crearea de locuri de muncă şi îmbunătăţirea calităţii vieţii comunităţilor locale. Tehnologia a stat dintotdeauna la baza transformării şi a progresului şi în acest caz automatizarea bazată pe Inteligenţa Artificială (AI) joacă un rol extrem de important în accelerarea şi eficientizarea unor procese cheie pentru fermieri,” a declarat George Chiriţă, Directorul general al AFIR.

În acest scop, AFIR foloseşte soluţiile de software oferite de UiPath pentru automatizarea unor procese birocratice şi cronofage. Automatizarea permite solicitarea în mod direct a unor documente instituţiilor publice. De asemenea, sprijină extragerea unor informaţii ale solicitanţilor şi ale beneficiarilor FEADR de la instituţii cu care Agenţia a încheiat protocoale de colaborare.

Astfel, pe baza Codului Unic de Identificare (CUI) şi/ sau a Codului Numeric Personal (CNP), AFIR a preluat, până în prezent, în sistemul informatic de la Oficiul
Naţional al Registrului Comerţului (ONRC), circa 10.000 de certificate constatatoare, stocate în Sistemul de gestiune al documentelor construit prin utilizarea Microsoft SharePoint, în folderul aferent fiecărui proiect de investiţii. Totodată, AFIR preia de la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) din sistemul PATRIMVEN, o serie de documente aferente beneficiarilor noştri precum: certificate de atestare fiscală, cazier fiscal, bilanţ anual, semestrial şi istoric bilanţ.

De asemenea, şi la nivelul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale au fost implementate soluţiile de software oferite de UiPath pentru automatizarea unor proceduri repetitive, precum obţinerea datelor furnizate de către Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (ANCPI).

„Automatizarea bazată pe Inteligenţa Artificială este un motor al progresului şi are potenţialul de a revoluţiona şi accelera tranziţia către o agricultura digitalizată. Prin facilitarea accesului mai rapid şi cu costuri mai mici ale fermierilor români la fonduri europene, AFIR oferă un ajutor necesar acestei categorii care conduce la creşterea performantei în agricultură, creând premisele pentru un parcurs mai bun pentru sectorul agricol din România. Ne bucură parteneriatul strâns cu AFIR şi impactul imediat al rezultatelor obţinute împreună,” a declarat Daniel DINES, cofondator şi Chief Innovation Officer al UiPath.

Automatizarea va asigura extragerea cazierului judiciar
„În momentul de faţă, AFIR utilizează o funcţionalitate nouă – un robot care descarcă de pe E-factura, respectiv de pe site-ul Ministerului de Finanţe, facturile ce reprezintă toate serviciile achiziţionate de AFIR. De asemenea, prin automatizare se asigură şi transformarea ulterioară a acestora în format PDF pentru a putea fi verificate şi introduse în sistemul contabil de către departamentul de resort din Agenţie. Totodată, Agenţia utilizează un robot să descarce din ROCRIS, pe baza CNP/ CUI, extrasul de cazier judiciar pentru persoane fizice şi juridice, precum şi să le încarce pe acestea în SharePoint, în fişierul aferent fiecărui proiect pe care îl gestionează. ” a precizat Daniel IFRIM, directorul IT al Agenţiei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *