Podul Hong Kong – Macao – Zhuai a redus timpul de călătorie al milioanelor de oameni din regiunea Deltei Pearl River din China. Podul nu este doar o minune a ingineriei, ci și un sistem care a schimbat viața oamenilor de afaceri și a turiștilor. Podul are o lungime de 55 de kilometri și o greutate care depășește 400.000 de tone. Ar trebui să dureze până la 120 de ani și este proiectat să reziste taifunurilor, cu o viteză a vântului de peste 300 de kilometri pe oră, și cutremurelor cu o magnitudine de pînă la 8 grade, pe scara Richter.
Între Hong Kong și Macao, lungimea podului este de 22,9 km, acolo șoseaua intră într-un tunel submarin de 6,7 km, pentru nu fi perturbat traficul naval din zonă. De asemenea au fost construite mai multe insule artificiale și puncte speciale de trecere a frontierei. Proiectanții au ținut seama de faptul că această zonă de mare, este una dintre cele mai navigate, prin urmare, înălțimea pilonilor și distanța dintre ei, este destul de mare, pentru a permite trecerea vapoarelor pe sub pod.Construcția a început în decembrie 2009. Podul a costat 20 de miliarde de dolari și a fost inaugurat pe 23 octombrie 2018