serviciului 112

17 ani de 112 România

Social

În fiecare an, la data de 11 februarie este marcată Ziua Europeană a Numărului Unic de Urgenţă 112, număr comun al celor 27 de state membre ale Uniunii Europene, utilizat pentru a solicita intervenţiile agenţiilor specializate (Ambulanţă, Pompieri, Poliţie, Jandarmerie şi salvatori montani).

În România, Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţă (SNUAU) a fost înfiinţat în urmă cu 17 ani şi este administrat de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS).

Îmbunătăţirea calităţii serviciilor oferite cetăţenilor şi agenţiilor de intervenţie reprezintă pentru STS o prioritate permanentă.

Numărul unic de urgenţă 112 este apelat tot mai responsabil, de la an la an, cetăţenii sunând mai mult pentru a semnala urgenţe reale şi mai puţin pentru situaţii non-urgente.

Peste jumătate dintre apelurile efectuate la 112, anul trecut, reprezentau urgenţe pentru care a fost necesară intervenţia agenţiilor specializate (Ambulanţă, ISU-SMURD, Poliţie, Jandarmerie, Salvamont). Este cel mai ridicat procent de apeluri urgente de la implementarea numărului unic 112 în România, în 2004.

Anul Numărul total al apelurilor Apeluri urgente Apeluri non-urgente
2020 10.234.595 56,71% 43,29%
2019 11.301.881 51,91% 48,08%
2018 12.735.836 45,14% 54,86%
2017 13.711.362 44,83% 55,17%
2016 14.600.440 41,43% 58,57%

În anul 2020, operatorii STS 112 au preluat 10.234.595 de apeluri, mai puţine cu 1.067.286 faţă de anul precedent. Apelurile de urgenţă au reprezentat 56,71% din numărul total al apelurilor recepţionate. Diferenţa de 43,29% a fost dată, în principal, de apeluri efectuate din eroare, solicitări de informaţii despre noul coronavirus sau diverse alte motive, farse şi un mic procent de apeluri injurioase.

Apelurile recepţionate în cele 12 luni ale anului trecut au fost transferate către agenţiile de intervenţie, după cum urmează:
Agenţie specializată de intervenţie Procent apeluri transferate:
Ambulanţă 53%;Poliţie 22,99% ;ISU-SMURD 19,32% ;Jandarmerie 4,1% ;alte agenţii 0,59%.

În 2020, operatorii STS 112 au primit cele mai multe apeluri în jurul orelor 24:00, iar cele mai puţine în jurul orelor 03:00. În data de 2 noiembrie 2020, aceştia au preluat cel mai mare număr de apeluri – 33.843, peste 63,71% dintre acestea reprezentând urgenţe (21.561 de apeluri).

Din datele statistice ale anului 2020, în perioada februarie-decembrie 2020, la Serviciul de urgenţă 112 s-au primit 458.370 de apeluri pe problematica noului coronavirus.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *