ANPC

ANPC înființează Comandamentul pentru Energie

Social

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) înființează Comandamentul pentru Energie, o structură special creată pentru ca instituția să poată efectua verificările necesare în urma sesizărilor primite de la cetățeni cu privire la facturile de energie și gaz, informează ANPC într-un comunicat de presă.

În contextul actualei situații privind facturarea consumului de energie electrică și gaze naturale către consumatorii persoane fizice, ca urmare a numărului mare de reclamați sosite de la cetățeni, precum și a complexității neregulilor constatate în teren în cele 5 zile de când au început verificările în acest domeniu, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) înființează Comandamentul pentru Energie.

Această structură special creată va reuni comisari din toată țara, alcătuindu-se echipe de control suplimentare în zonele în care numărul de reclamații din partea cetățenilor este mai mare, pentru a putea efectua verificările necesare cu celeritate.

De asemenea, existența Comandamentului, aflat sub directa coordonare a președintelui ANPC, Mihai Culeafă, și a directorului general, Paul Anghel, va gestiona rapid volumul de informații sosit de pe întreg teritoriul țării, în urma controalelor, și va asigura colaborarea cu alte instituții ale statului abilitate în soluționarea problemelor evidențiate de control, atunci când acestea exced competențele ANPC:

Comandamentul pentru Energie își va menține valabiitatea până la 31 martie 2022, termenul până la care acționează Legea 259/2021.
ANPC le reaminteşte consumatorilor care sunt paşii pe care aceştia trebuie să îi urmeze atunci când primesc o factură pe care o consideră incorectă:

-să verifice dacă valoarea consumului cuprinsă în factură este în limitele celei prevăzute în contract
-să verifice dacă preţul unitar pentru consumul măsurat după data de 1 noiembrie 2021 este de maximum 0,525 lei/kWh, la energie electrică şi 0,25 lei/kWh, la gaze naturale, astfel încât, preţul total, cu toate taxele incluse să nu depăşească 1 leu/kWh, la energie electrică şi 0,37 lei/kWh, la gaze naturale
-să existe rubrica de preţ compensat/pafonat pe factura corespunzătoare consumului de energie, de după 1 noiembrie 2021.

În cazul în care consumatorii constatată că cel puţin una dintre aceste situaţii este reală în cazul facturilor pe care le-au primit, trebuie să se adreseze furnizorului de energie respectiv, pentru clarificări.

Dacă acest demers nu se soluţionează favorabil, consumatorii pot depune o reclamaţie online sau în scris (prin poştă sau predare personală la sediile Comisariatelor Judeţene pentru Protecţia Consumatorilor, ale căror adrese sunt stipulate pe site-ul www.anpc.gov.ro). Aceasta trebuie să fie însoţită de o copie a facturii, precum şi de o copie a răspunsului furnizorului, în urma sesizării realizate de către consumator.

Pentru îmbunătăţirea comunicării cu consumatorii, pe tema energiei electrice şi a a gazelor naturale, în toată această perioadă, vor funcţiona un număr de telefon şi o adresă de e-mail dedicate.

Pentru reclamaţii, consumatorii sunt invitaţi să apeleze numărul de telefon, cu tarif normal, 021.307.67.89, de luni-vineri, între orele 8.00-16.00 sau să acceseze adresa de e-mail energie@anpc.ro, se arată în comunicat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *