Transfăgărașan

CNAIR, studiul de fezabilitate pentru modernizarea Transfăgărășanului

Actualitate

CNAIR a semnat contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar modernizării DN 7 C – Transfăgărășan, considerat cel mai spectaculoas drum național din România.

În zonele cu risc de căderi de pietre/avalanșe vor fi construite copertine de protecție din beton, potrivit unei declarații a lui Ionel Scrioșteanu, Secretar de Stat în Ministerul Transporturilor.

,,Scopul acestui studiu de fezabilitate constă în determinarea soluțiilor tehnice care să permită menținerea Transfăgărășanului deschis pe toată durata anului între Piscul Negru și Cabana Bâlea Cascada, cum ar fi:
– copertine de protecție din beton
– lucrări de siguranță rutieră
– panouri de informare digitale la intrările pe Transfăgărășan (Curtea de Argeș/Cârțișoara) care să arate șoferilor numărul de locuri de parcare libere, condițiile meteo (vânt/polei/temperaturi)
– zone pentru parcări cu spații pentru comercianți și taxarea lor

– View Point
– închiderea sigură a tunelului de la Bâlea Lac
– îmbunătățirea siguranței în punctele negre cu risc de accidente. Traseul acestui spectaculos drum, care traversează munții Făgăraș oferind peisaje splendide, are o lungime de 151 km, începe din comuna Bascov, județul Argeș și se termină la intersecția cu DN1 între Sibiu și Brașov, în apropierea comunei Cârțișoara” a precizat Ionel Scrioșteanu.

Studiul de Fezabilitate are o durată de 12 luni, iar finanțarea este asigurată din Programul Transport (40 %), a adăugat și directorul CNAIR, Cristian Pistol:
,,Încă un pas important pentru modernizarea Transfăgărășanului ! Am semnat astăzi Contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate (documentația de avizare a lucrărilor de interventii) pentru sectorul DN 7 C cuprins între km 104+000 și km 130+800. Compania RUTIER CONEX XXI SRL are la dispoziție 8,4 milioane de lei (fără TVA), sumă asigurată prin Programul Transport (PT ) și 12 luni pentru finalizarea contractului. În baza acestui contract trebuie stabilite soluții tehnice a căror aplicare să permită circulația pe Transfăgărășan pentru o perioada de timp cât mai îndelungată (de preferat pe tot timpul anului), inclusiv pe secțiunea Piscu Negru- Cabana Bâlea Cascadă. Soluțiile identificate trebuie să ofere în primul rând un grad ridicat de siguranță a traficului rutier”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *