Consiliul Concurenței anunță că a demarat un studiu pe piața imobiliară din București, atât pe cea rezidențială, cât și pe cea comercială, pentru a identifica posibile bariere care stau în calea dezvoltării industriei, dar și aspectele care pot induce în eroare consumatorul, potrivit unui cominicat al instituției.
În cadrul studiului, vor fi analizate relaţiile între companiile active pe piaţă, dar şi modul de operare al acestora în diferite faze de dezvoltare imobiliară.
Astfel, autoritatea de concurenţă vizează clarificarea aspectelor care pot afecta concurenţa şi, implicit consumatorii, cum sunt legislaţia, ritmul de dezvoltare, cauzele care conduc la creşterea preţurilor sau la eventuala diminuare a calităţii în construcţii.
Ca urmare, Consiliul Concurenţei va solicita informaţii de la actorii activi pe piaţa imobiliară, precum şi opinia consumatorilor cu privire la calitatea construcţiilor, a facilităţilor disponibile sau a managementului acestora.
La finalul analizei, Consiliul Concurenţei va emite propuneri şi recomandări pentru eliminarea problemelor identificate.
Instituţia reaminteşte că prioritatea autorităţii de concurenţă este reprezentată de identificarea şi eliminarea oricăror disfuncţionalităţi manifestate în cadrul pieţelor şi remedierea eventualelor disfuncţionalităţi privind accesul sau relaţiile companiilor active pe piaţă. De asemenea, în cazul în care descoperă încălcări ale legii, iniţiază procedurile necesare pentru a le sancţiona.