Fabrica Mini a BMW din Marea Britanie a oprit, luni, activitatea pentru o perioadă de o lună, iar uzina Vauxhall a Peugeot a încetat producția pentru două săptămâni, chiar dacă Brexit-ul a fost amânat, măsurile fiind programate de mai multe luni pentru a ajuta companiile să facă față oricaror probleme provocate de ieșirea țării din Uniunea Europeană.
BMW, care fabrică puțin peste 15% din cele 1,5 milioane de automobile produse în Marea Britanie, a devansat vacanța de vară anuală în aprilie, pentru a „reduce la minimum riscul oricărei perturbări a aprovizionării cu componente, în eventualitatea unui Brexit fară acord”, transmite Reuters.
PSA, compania mamă a Peugeot, care construiește modelele Astra sub marca Vauxhall pentru Marea Britanie și Opel pentru continent, la fabrica Ellesmere Port, a devansat pauză printr-o decizie luată la sfârșitul anului trecut, a explicat un purtator de cuvant.
Iesirea Marii Britanii din UE a fost amânată de pe 29 martie pana cel putin pe 12 aprilie, sau posibil mult mai târziu, stricând planurile de aparare ale unor producători auto.
Oprirea activității este organizată din timp pentru a permite angajaților să își planifice vacanțele, iar furnizorilor să își ajusteze producția sau planurile de afaceri, a spus un portător de cuvânt al BMW.
Fabrica Rolls-Royce a BMW din Goodwood va fi închisă pentru două săptămâni, iar cele trei fabrici și uzina de motoare ale Jaguar Land Rover’s (JLR) și fabrica Swindon a Honda vor opri la rândul lor activitatea în această lună, pentru câteva zile, în cadrul planurilor pentru Brexit.
Din cauza Brexit-ului, Nissan și-a anulat planurile de a construi un nou model de SUV la uzina Sunderland, iar Honda își va închide fabrica din Marea Britanie în 2021.
Toyota a oferit o excepție, anuntând planuri de fabricare de mașini pentru Suzuki la fabrica sa din Anglia.
BMW a avertizat ca ar putea transfera o parte din producția de motoare și cea de automobile Mini în afara Marii Britanii, dacă Brexit-ul va fi fară acord.
Un Brexit dezordonat implică mai multe riscuri pentru producătorii de vehicule, cum ar fi intarzierea componentelor și vehiculelor în porturi, birocrație la vamă, necesitatea de a recertifica modelele și o majorare de până la 10% a tarifelor pentru vehicule.