METRO

METRO instalează o microseră inteligentă în magazinul din Băneasa

Social

METRO Cash & Carry, în colaborare cu Microgreens România, va aduce din luna octombrie, în magazinul METRO Băneasa, prima microseră inteligentă pentru creșterea ecologică a plantelor aromatice, cu scopul de pune la dispoziția clienților HoReCa ingrediente cât mai proaspete, potrivit unui comunicat de presă.

Microsera este o inovație în agricultura urbană și constă într-o grădină verticală indoor, automatizată, care susține creșterea simultană a 175 de ghivece de microplante, în numai două săptămâni. Plantele cresc într-un mediu controlat și sănătos, fără pesticide, ceea ce asigură păstrarea proprietăților nutritive și a nivelului ridicat de antioxidanți.

METRO cultivă și pune la dispoziția clienților pe rafturile din magazinul Băneasa cele mai uzuale plante aromatice folosite în bucătăriile restaurantelor: patrunjel, leuștean, busuioc, coriandru, mentă și altele.

Plantele sunt crescute până ajung la un gramaj de 30-40 g, în aproximativ două săptămâni, apoi sunt expuse direct pe rafturi spre vânzare. Producția este controlată prin intermediul unei aplicații care oferă informații specifice despre temperatură, umiditate sau luminozitate, ceea ce permite cultivarea plantelor în condiții optime. Astfel, microsera asigură un flux continuu de produse prospete pe rafturile retailerului cash & carry.

Sustenabilitatea este un pilon-cheie al activității METRO, iar parteneriatul cu Microgreens vine în susținerea acestei strategii. Microserele permit consevarea energiei (consum estimat la 730 Kwh/mp/an) și a apei (4 mc/mp/an), reducerea timpului de creștere și minimizarea nevoii de transport, în timp ce oferă plante de calitate superioară, potrivit aceleași surse.

”Ne dorim să punem la dispoziția clienților noștri produse proaspete, într-un mod cât mai accesibil, de aceea colaborăm cu Microgreens România de mai bine de doi ani. Am început prin producția agricolă în sere semi-automatizate, iar din luna octombrie a acestui an facem următorul pas în sustenabilitate, prin plasarea microserelor în magazinele METRO”, a declarat Ciprian Tănăsescu, Head of Fresh, Ultrafresh & Horeca Sales Team, METRO Cash & Carry România.

METRO planifică în următorul an exinderea numărului de microsere în alte cinci magazine din rețeaua cash&carry. Scopul acestei inițiative este de a crește disponibilitatea produse ultrafresh, de înaltă calitate pentru dezvoltarea afacerile locale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *