România, promovată pe piața americană – Vizită de informare, organizată de #MEAT, pentru companii de turism din SUA

Lifestyle

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) a desfășurat în perioada 13-19 octombrie a.c., în colaborare cu Turkish Airlines, o vizită de informare pentru 9 companii de turism din Statele Unite ale Americii (SUA), informează instituția într-un comunicat.

Inițiativa a avut ca scop promovarea României pe piața americană, printr-un tur intensiv axat pe explorarea unora dintre cele mai atractive obiective și destinații turistice din țară.Traseul a pornit din Transilvania și a inclus obiective turistice de excepție, precum Salina Turda, cetatea Alba Carolina și Castelul Corvinilor, care evidențiază atât istoria, cât și frumusețea naturală a regiunii. De asemenea, a fost promovat turismul balnear de tradiție milenară, cu opriri la Geoagiu Băi, unde participanții au explorat ruinele băilor romane de la Germisara și cascada Clocota. Orașele Cluj-Napoca, Sibiu și București au fost prezentate în calitate de destinații culturale, în timp ce castelele de pe Valea Prahovei au completat itinerariul.

MEAT își propune să consolideze poziția României ca destinație de interes pentru această piață, în contextul unei creșteri globale a turismului post-pandemie. 98,46 milioane de rezidenți americani au călătorit în afara granițelor SUA în anul 2023, dintre care 9,3 milioane au ales destinații europene. În plus, conform estimărilor Statista, cheltuielile turistice ale americanilor vor crește de la 108,81 miliarde USD în 2024 la 422,26 miliarde USD până în 2034, această evoluție fiind susținută de puterea lor economică și de flexibilitatea oferită de munca remote.

România a înregistrat o creștere semnificativă a numărului de turiști americani, de peste 25%, ajungând la 218.000 de vizitatori în 2023, față de 173.000 în 2022, potrivit datelor Institutului Național de Statistică. Mai mult, în primele șase luni ale acestui an, SUA s-a clasat pe locul patru în topul țărilor sursă pentru turismul românesc, devansând piețe tradiționale precum Franța și Spania.

La finalul vizitei de informare, cele 9 companii de turism americane, respectiv Downtown Travel, Panorama Travel, SKybird Travel, Up and AWay Travel, Voyzant, Road Scholar, ACIS, Grand Circle, Flight Centre USA, au avut o întâlnire la București, în format B2B, cu tour operatori români. Precizăm că Turkish Airlines, în calitate de partener al inițiativei, a asigurat transportul aerian pentru cei 10 reprezentanți americani.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *