Finanţarea pentru proiectarea şi execuţia liniei de cale ferată directă între Aeroportul Otopeni şi Gara de Nord este asigurată, iar constructorul are ca termen 30 mai 2020, a declarat ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.
Contractul privind proiectarea şi execuţia obiectivului de investiţii ”Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti”, un proiect în valoare de 398 milioane de lei, a fost semnat marţi, în prezenţa ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, şi a consilierului primului – ministru, Gheorghe Popescu.
Lucrarea va avea în total 3,95 kilometri şi este împărţită în trei zone: teresamentul, care va avea 600 de metri, zona de urcare pe viaduct de 900 de metri şi viaductul propriu-zis de 1.500 de metri. Proiectul include staţia Otopeni şi interferează viitoarea construcţie a unei linii de metrou.
Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a afirmat că „nu se pune problema finanţării, banii există”.
„Este un moment foarte important azi pentru că, aşa cum am anunţat încă de la începutul mandatului, proiectele de infrastructură reprezintă o prioritate pentru Ministerul Transporturilor şi ştiţi foarte bine că se apropie cu paşi rapizi Campionatul EURO 2020. Pentru a desfăşura în bune condiţii acest campionat este nevoie de legătura feroviară dintre Aeroportul Henri Coandă şi Gara de Nord.
Constructorul român care a câştigat licitaţia pentru modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroportul Internaţional Henri Coandă şi-a asumat să-l finalizeze până la sfârşitul lunii mai 2020, astfel încât să putem asigura legătura feroviară pentru suporterii care vor veni. Valoarea proiectului este de 398 de milioane de lei.
Nu se pune problema de finanţare. Banii există. Asta i-am spus şi constructorului: să lucreze cât mai mult, astfel încât să consume toţi banii şi într-un termen cât mai scurt. Referitor la calitatea lucrărilor, nu am niciun fel de îndoială că va fi la standardele cele mai înalte, întrucât este un constructor serios. Noi am văzut cum lucrează şi pe obiectivele de pe Coridorul 4 de infrastructură feroviară şi va avea tot sprijinul meu ca ministru şi sprijinul domnului Gheorghe Popescu, care este şi consilier al prim ministrului. Va avea tot sprijinul pentru a derula acest proiect în condiţii de rapiditate, ca să-l finalizeze aşa cum şi-a asumat”, a afirmat Cuc.
Gheorghe Popescu, consilierul prim ministrului, prezent la eveniment, a îndemnat la optimism, spunând că până la data de 30 martie 2020, lucrările la Aeroportul Băneasa vor fi gata, chiar înainte de startul turneului UEFA 2020. „Putem face multe lucruri în România, putem face lucrări de cale ferată, autostrăzi. Trebuie doar să ne dăm mâna şi să nu ne mai punem beţe în roate”, a concluzionat acesta.