Telefonul Vârstnicului deschide noi servicii în contextul crizei determinate de coronavirus

Social

“Izolarea socială înseamnă pentru vârstnici singurătate şi lipsa accesului la servicii

* Telefonul Vârstnicului deschide noi servicii şi suplimentează echipa de specialişti

* Persoanele vârstnice pot apela acum pentru consiliere psihologică şi sprijin emoţional, cât şi pentru plasarea de comenzi cu livrare la domiciliu, la numărul 0800-460-001

Telefonul Vârstnicului este singura linie telefonică gratuită şi confidenţială dedicată vârstnicilor din toată ţara, accesibilă din orice reţea, disponibilă de luni până vineri în intervalul orar 8-20, şi sâmbăta în intervalul 8-16.

Pe fondul crizei determinate de conornavirus, izolarea socială reprezintă cea mai eficientă măsură de prevenţie, oficial recomandată de autorităţi şi specialişti. În contextul actual, 3.7 milioane de vârstnici din România evită riscul de infectare doar dacă stau acasă, dar acest lucru este imposibil pentru cei care nu mai au pe nimeni.

Linia naţională Telefonul Vârstnicului anunţă deschiderea a noi servicii de sprijin pentru persoanele vârstnice şi suplimentarea echipei de specialişti şi voluntari în următoarea perioadă. La numărul 0800-460-001 aceştia vor răspunde prompt solicitărilor şi frământărilor adresate de vârstnicii din România.

O echipă de specialişti, formată din 5 psihologi, 3 asistenţi sociali şi 20 de voluntari, este pregătită să ofere consiliere psihologică şi sprijin emoţional persoanelor vârstnice care se confruntă cu stări de anxietate sau depresie, accentuate în situaţia de izolare şi amplificate de comunicarea media intensă legată de coronavirus şi riscul de deces.

Pentru vârstnicii singuri, este disponibil serviciul de alinare a singurătăţii, care înseamnă apelarea acestora o dată sau de două ori pe săptămână de către asistenţii sociali sau voluntarii proiectului, vizând verificarea situaţiei în care se află vârstnicii şi oferirea unui sprijin personalizat adecvat contextului actual.

Pentru a respecta măsura de izolare, a evita deplasările şi locurile aglomerate, peste 20 de voluntari vin în sprijinul vârstnicilor şi fac pentru aceştia cumpărături online. Prin Telefonul Vârstnicului, vor fi preluate şi plasate comenzi online pentru produse alimentare şi bunuri de strictă necesitate, cu livrarea şi plata acestora prin curier la domiciliul vârstnicilor. Acest demers vine pe fondul în care accesul persoanelor vârstnice la internet este limitat, iar competenţele lor digitale sunt reduse.

Despre Telefonul Vârstnicului
Telefonul Vârstnicului răspunde cu suflet vârsnicilor din România şi a gestionat peste 40.000 de interacţiuni telefonice, oferind informaţii practice, consiliere socială şi soluţii pentru alinarea singurătăţii.

Telefonul Vârstnicului a fost desemnat cel mai bun proiect de Servicii de Asistenţă Socială din România la Gala Societăţii Civile din 2019. Telefonul Vârstnicului este un proiect al Fundaţiei Regale Margareta a României, lansat în 2015 prin finanţarea Connecting for Good”, potrivit frmr.ro.
Mai multe detalii sunt disponibile pe www.frmr.ro şi www.telefonulvarstnicului.ro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *