Facebook, cea mai mare rețea socială din lume împlinește astăzi 15 ani.
Era 4 februarie 2004, când Mark Zuckerberg, alături de trei studenți de la Harvard, a dat viață rețelei de socializare care, avea să revolutioneze viața a peste 2 miliarde de oameni.
„Îmi amintesc noaptea în care am lansat Facebook din micul meu dormitor, de la căminul Kirkland House. Am fost fericit să conectez comunitatea Harvard, dar m-am gândit că într-o bună zi cineva va conecta întreaga lume. Nu credeam că noi o să facem asta. Eram doar băieți de facultate. Erau mari companii de tehnologie cu resursele lor. Am presupus că o vor face ei”, a spus Zuckerberg studenților de la Harvard acum un an și jumătate. În 2017, fondatorul Facebook a primit o diplomă de onoare de la aceeași universitate pe care o părăsise cu 12 ani în urmă.
În acea zi 4 februarie, în 24 de ore, 1200 de persoane s-au înscris în rețea, care a devenit Facebook.com, în august 2005. La sfârșitul anului, compania s-a mutat în Silicon Valley. După șase ani, avea 400 de milioane de utilizatori.
În 2009, compania a achiziționat Friend Feed, considerată una dintre primele rețele sociale, pentru prețul de 47 milioane de dolari. Este una dintre primele achiziții ale Facebook: scopul este îmbunătățirea și consolidarea platformei sale.
În 2011, Facebook a început să-și concentreze atenția pe mobil și achiziționează aplicația mobilă de pornire Snaptu. Facebook a achiziționat compania Snaptu, o companie britanico-israeliană pentru aplicații mobile, ca parte a planurilor sale de a extinde serviciul la nivel global, pe dispozitive mobile de pe piața de masă. În același an, banca de investiții Goldman Sachs, cu o investiție de 450 de milioane de dolari, a intrat în capitalul companiei. Evaluarea rețelei sociale atinge 50 de miliarde de dolari.
În 2012, compania Facebook a fost listată la bursa din New York, prin ceea ce a reprezentat cea mai mare ofertă publică inițială (IPO) înregistrată până în prezent de o companie de internet, obtinînd 16 miliarde de dolari, ceea ce a dus-o la o cotație bursieră de 102 miliarde dolari.
Conform celor mai recente date din 2018, Facebook a primit în jur de 20% din toate veniturile din publicitate generate prin Internet în SUA, situându-se imediat după Google.