48 de localităţi din Argeş vor beneficia de cadastru gratuit – suma solicitată se ridică la 6,27 milioane de lei

Social

Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (OCPI) ARGEŞ va încheia contracte de finanţare a lucrărilor de înregistrare sistematică a imobilelor pe sectoare cadastrale cu 48 de unităţi administrativ-teritoriale (UAT) din cele 48 eligibile. Cele 48 de localităţi care şi-au exprimat intenţia de a accesa fondurile puse la dispoziţie de către Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (ANCPI) au solicitat, în total, 6.270.000 de lei. Lucrările de cadastru general sunt gratuite pentru cetăţeni şi se desfăşoară în cadrul Programului naţional de cadastru şi carte funciară (PNCCF).

Primarii interesaţi să înceapă sau să continue lucrările de cadastru general pe sectoare cadastrale pot încheia contracte de finanţare cu OCPI Argeş, începând din data de 07.03.2024.
Pentru a beneficia de fondurile alocate de ANCPI, UAT-urile care vor semna contracte de finanţare cu OCPI Argeş trebuie să găsească prestatori în termen de 60 zile de la data semnării contractului de finanţare.

În cadrul celei de-a zecea etape de finanţare, fiecare UAT eligibil poate primi până la 160.000 de lei pentru înregistrarea proprietăţilor în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară. Deschiderea cărţilor funciare este gratuită pentru cetăţeni, fondurile necesare fiind asigurate din veniturile proprii ale Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (ANCPI), prin OCPI Argeş.

În prezent, din totalul de 102 UAT-uri din judeţul Argeş, au fost cadastrate în proporţie de sută la sută 9 comune (UAT Albota, Lunca Corbului, Ungheni, Mirosi, Căldăraru, Recea, Izvoru, Rucăr, Sălătrucu), iar în alte 57 de localităţi se desfăşoară lucrări de înregistrare sistematică a imobilelor în cadrul PNCCF, atât la nivel de UAT, cât şi pe sectoare cadastrale.

PNCCF are drept scop înregistrarea, gratuită pentru cetăţeni, a tuturor imobilelor (terenuri, clădiri) din România în Sistemul integrat de cadastru şi carte funciară. Programul este finanţat din veniturile proprii ale ANCPI, din fonduri europene nerambursabile, dar şi din bugetul local al primăriilor.
Mai multe informaţii referitoare la PNCCF sunt disponibile pe pagină web a ANCPI, www.ancpi.ro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *