serviciului 112

Amenzi mai mari pentru apelarea abuzivă la 112

Social

Legea care prevede sancțiuni mai aspre pentru apelarea abuzivă a numărului unic de urgenţă 112, introducând și obligația de a presta muncă în folosul comunităţii pentru cei care sună abuziv la numărul de urgență, a fost promulgată marți de președintele Klaus Iohannis.

Conform Administrației prezidențiale, Iohannis a semnat decretul privind promulgarea Legii pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2008 privind organizarea şi funcționarea Sistemului național unic pentru apeluri de urgență.

Legea majorează amenzile pentru apelarea abuzivă a numărului unic 112 sau transmiterea de mesaje abuzive la numărul 114, precum şi pentru alertarea falsă a agenţiilor specializate de intervenţie.

Ce prevede actul normativ promulgat marți:
Apelarea abuzivă a numărului unic pentru apeluri de urgenţă 112 sau transmiterea de mesaje abuzive la numărul 113 ori la numărul 114 se va sancţiona cu amendă de la 1.000 lei la 2.000 lei sau cu prestarea de la 100 de ore la 200 de ore de activităţi în folosul comunităţii.

Săvârşirea din nou a contravenţiei în interval de un an se sancţionează cu amendă de la 2.000 lei la 4.000 lei sau, prin derogare de la dispoziţiile art. 9 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, cu prestarea de la 200 de ore la 400 de ore de activităţi în folosul comunităţii.

Alertarea falsă a agenţiilor specializate de intervenţie se va sancţiona cu amendă de la 2.000 lei la 4.000 lei sau cu prestarea de la 200 de ore la 400 de ore de activităţi în folosul comunităţii.

Săvârşirea din nou a contravenţiei în interval de un an se sancţionează cu amendă de la 4.000 lei la 8.000 lei sau, prin derogare de la dispoziţiile art. 9 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr.2/2001, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, cu prestarea de la 400 de ore la 800 de ore de activităţi în folosul comunităţii.

Transmiterea mesajelor tehnice standardizate scurte ce conţin informaţia de localizare obţinută pe baza echipamentului terminal se realizează fără intervenţia apelantului către numărul unic 114. Furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice mobile au obligaţia de a suporta atât costurile determinate de transmiterea la numărul 114 a mesajelor tehnice standardizate scurte ce conţin informaţia de localizare obţinută pe baza echipamentului terminal, cât şi costurile aferente traficului generat pe o conexiune de date de transmiterea informaţiei de localizare obţinută pe baza echipamentului terminal.

Datele cu caracter personal sunt stocate de către administratorul SNUAU pentru o perioadă de 5 ani. La împlinirea termenului, datele cu caracter personal vor fi şterse sau, după caz, distruse.

SNUAU are obligaţia de a transforma informaţiile de localizare primară în informaţii de localizare, precum şi de a utiliza, acolo unde este disponibilă, informaţia de localizare obţinută pe baza echipamentului terminal, mai prevede legea.

Aproape jumătate din apelurile la 112 de anul trecut au fost false. În total, 11,3 milioane de români au sunat la serviciul de urgențe
Aproape jumătate dintre cele 11,3 milioane de telefoane date de români anul trecut la numărul unic de urgență au fost non urgențe sau false. Cătălin Chirca, purtătorul de cuvânt al STS, declara pentru RFI, în 11 februarie, că cele mai multe apeluri non urgente sunt făcute din buzunar din cauză că oamenii uită să își blocheze telefonul.

Numărul apelurilor false la 112 rămâne ridicat, potrivit datelor publicate de STS de Ziua Europeană a Numărului de Urgență. Astfel, aproape jumătate dintre cele 11,3 milioane de telefoane date de români anul trecut la numărul unic de urgență au fost non urgențe sau false.

STS arăta că în 2019 operatorii Serviciului au preluat 11.301.881 de apeluri, mai puține cu 1.433.955 față de anul precedent.
Apelurile de urgență au reprezentat 51,90% din numărul total al apelurilor recepționate, în timp ce diferența de 48,10% reprezintă, în principal, apeluri efectuate din greșeală, solicitări de informații diverse, farse și apeluri injurioase.

Apelurile au fost transferate către agențiile de intervenție după cum urmează: Ambulanță 55,4%, Poliție 22,9%, ISU-SMURD 16,9%, Jandarmi 4,1% și alte agenții 0,4%. În 2019, cele mai multe apeluri la 112 s-au înregistrat în jurul orei 19:00, iar cele mai puține în jurul orei 4:00. În condiții normale de lucru, operatorii STS au preluat cele mai multe apeluri în data de 12 august 2019 – 37.617, iar dintre acestea 21.070 au reprezentat urgențe (56,01%).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *