Ministerul Fondurilor Europene a lansat astăzi, 26 martie 2019, în prezenţa ministrului Rovana Plumb, campania de comunicare „Bani europeni pentru idei româneşti”, prima campanie de o astfel de anvergură din ultimii şase ani.
Materialele campaniei „Bani europeni pentru idei românești” vor fi promovate la nivel național, în mass-media, timp de 5 luni.
Specific:
Campanie integrată, folosește un mix de comunicare ce include următoarele canale media: televiziune; radio; online – bannere publicitare și publireportaje în presa electronică; outdoor – panotaj stradal standard și reclamă electronică; social media – Facebook; broșuri
Specificul integrat a fost gândit pentru a corespunde nevoilor de informare ale publicului general, 18+, național.
Imaginea campaniei: Gianina Corondan
Mesajul campaniei – „Bani europeni pentru idei românești”
Canale media
Sondajul de opinie, la nivel național, inclus în acest proiect, a evidențiat faptul că printre sursele la care apelează cetățenii atunci când este vorba de informații referitoare la fondurile europene sunt:
televiziunea: canalul prin care și-ar dori în cea mai mare măsură să primească informații despre fondurile europene – 57% emisiuni de specialitate, 21% reclame TV; internetul – 25%.
Tot din acest sondaj sociologic știm că prosperitatea este valoarea despre care respondenții cred că reprezintă cel mai bine impactul investițiilor din fonduri europene (55%). În plus, cercetarea a arătat că principala așteptare a românilor de la cei care gestionează fonduri europene este reducerea birocrației – 91%.
Scopul campaniei:
Scopul campaniei noastre este informarea publicului cu privire la contribuția fondurilor europene la dezvoltarea României și la schimbările pozitive concrete pe care Politica de Coeziune le-a adus în viețile noastre. Campania evidențiază faptul că toți cetățenii beneficiază, direct sau indirect, de investițiile realizate din fonduri europene.
Datorită acestor bani, mulți români sunt conectați la infrastructura de apă, la cea de internet sau transport, beneficiază de o educație mai bună în școli, de asistență și tratamente medicale în spitale sau de noi calificări pe piața muncii. Tot datorită investițiilor realizate din fonduri europene, oamenii lucrează, inovează sau își încep propria afacere.
Surse de finanțare:
În regulamentele europene nr. 1303/2013 şi nr. 1304/2013 este prevăzută obligaţia Statelor Membre beneficiare de fonduri europene, deci și obligația României, de a lua măsurile necesare de informare a publicului şi de a asigura vizibilitatea intervenţiei financiare a Uniunii Europene.
Prin urmare, campania este cofinanțată din fonduri europene, astfel:
Fondul European de Dezvoltare Regională;
Fondul Social European.
Buget:
Bugetul total investit în această campanie este de 11.785.282 lei cu TVA (2.475.535 euro) din care:
465.640 lei cu TVA (1.568.181 euro) din proiectul „Campanii de comunicare pentru promovarea fondurilor ESI 2014-2020”, finanțat din POAT;
319.642 lei cu TVA (907.354 euro) din proiectul „Descoperă Programul Operațional Capital Uman”, finanțat din AT POCU.
Abordare:
Având în vedere responsabilitățile Ministerului Fondurilor Europene în ceea ce privește gestionarea fondurilor europene structurale și de investiții, materialele din campania de comunicare pun accentul pe promovarea Programelor Operaționale pentru care asigurăm managementul, astfel:
Programul Operațional Competitivitate (POC);
Programul Operațional Capital Uman (POCU);
Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM);
Programul Operațional Asistență Tehnică (POAT).
Așadar, am pregătit seturi integrate de comunicare ce pun accentul fiecare pe câte un Program Operațional. Având în vedere impactul social scontat al Programului Operațional Capital Uman (POCU), pentru acest Program sunt planificate 2 seturi integrate de comunicare.
Fiecare este format din:
1 spot TV, difuzat pe 3 posturi naționale de televiziune;
1 spot radio, difuzat pe 2 posturi naționale de radio;
1 banner web online, difuzat pe topul primele 50 site-uri ca audiență din România;
reclama Facebook timp de 4 săptămâni;
panotaj stradal pe 115 panouri standard și electronice;
4 publireportaje pentru media online.
Reclamele aferente fiecărui set de comunicare vor rula concomitent, timp de 4 săptămâni.
Calendar:
Prima lună (aprilie) reclamele aferente PO Competitivitate;
A 2-a lună (mai) primul set al reclamelor aferente PO Capital Uman;
A 3-a lună (iunie) reclamele aferente PO Infrastructură Mare;
A 4-a lună (iulie) al doilea set al reclamelor aferente PO Capital Uman;
Ultima lună (august) reclamele aferente PO Asistență Tehnică.
Conținut:
5 spoturi TV, difuzate pe 3 posturi televiziuni de știri cu acoperire, însumând 6.720 difuzări, dintre care jumătate în prime time;
5 spoturi radio, difuzate pe două posturi cu acoperire națională, însumând 1.085 difuzări, dintre care 545 în prime time;
5 bannere web online: 50 site-uri cu cel puțin 20.000 vizitatori unici;
reclama Facebook pe întreaga durată a campaniei;
86 panouri outdoor, de tip panotaj stradal și 29 panouri outdoor, de tip afișaj electronic amplasate astfel: 50 reclame pe panouri publicitare pe drumurile europene și pe drumurile naționale principale, distribuite uniform, cel puțin câte un panou în fiecare județ, 20 reclame în zona aeroporturilor, gărilor și metroului bucureștean și 45 panouri amplasate în București și în municipiile reședință de județ.
20 publireportaje pentru media online publicate fiecare pe câte 5 site-uri, aflate între primele 20 în categoria lor, în funcție de criteriul „clienți unici”.
În plus, sunt pregătite:
– 4.000 seturi obiecte promoționale
– Broșura „Despre fondurile europene pe înțelesul tuturor”, într-un tiraj de 2.500 exemplare.
Când începe campania?
Difuzarea primului spot al campaniei va începe în data de 28 martie 2019 și va viza Programul Operațional Competitivitate.
Alte informații relevante:
Evenimentul de lansare a campaniei a avut loc la Muzeul de Artă Populară Prof. Dr. Nicolae Minovici, clădire reabilitată printr-un proiect finanțat din fonduri europene.
Contractul de prestări servicii a fost semnat în luna ianuarie 2019 între Ministerul Fondurilor Europene și Asocierea The Plan B Concept – All Media Company, după derularea unei proceduri de licitație deschisă, în perioada septembrie-decembrie 2018.
Deși 6 companii și-au exprimat, în sistemul electronic de achiziții publice (SICAP), interesul pentru participarea la licitație, a fost depusă o singură ofertă declarată de altfel conformă și câștigătoare.
În continuarea acestei campanii, MFE pregătește lansarea unei alte noi campanii de anvergură, ce va promova finanțările concrete disponibile pe fiecare Program Operational în parte. Beneficiarii și potențialii beneficiari vor fi informați prompt cu privire la măsurile concrete de finanțare pe care le propunem.