La Mangalia va fi construită cea mai mare navă din lume pentru căutarea și recuperarea de diamante de la mare adâncime, care va avea 177 de metri lungime.
Potrivit unui comunicat al şantierului Damen Shipyards din Mangalia, nava specială, lungă de 177 de metri, va fi cea mai modernă şi tehnologizată navă din lume pentru căutarea şi recuperarea de diamante.
„Contractul a fost atribuit şantierului românesc la începutul acestui an, iar într-un timp record s-a făcut deja trecerea la munca propriu-zisă pentru construcţia navei care va opera în largul Namibiei”, se precizează în comunicat.
Beneficiarul navei este compania De Beers Marine Namibia (Pty), iar contractul pentru construcţia vasului a fost semnat în februarie 2019. Compania lucrează la o adâncime a apei cuprinsă între 90 şi 150 de metri, în largul coastei de sud-vest a Namibiei.
Noua navă de tip offshore va beneficia de un sistem dinamic de poziționare – DP2, care se bazează pe un sistem cu șapte propulsoare – alimentate de șase generatoare de câte 3230 eKW fiecare.
„Până acum, Damen s-a concentrat pe construcţia de nave standardizate, iar proiectarea a fost făcută de către specialiştii noştri. Şantierul din Mangalia ne-a permis să acceptăm provocarea lansată de cei de la De Beers Marine Namibia: proiectarea unui vas personalizat, un vas cu dimensiuni unice şi anume cel mai mare vas de acest tip construit până acum în lume”, a declarat Ruud van der Stroom, directorul de vânzări al diviziei Damen Offshore.
Construcţia navei va dura aproximativ doi ani, iar în trimestrul al doilea din 2022 este estimată şi prima livrare de diamante.
Șantierul Naval Damen Mangalia este cel mai mare șantier din Europa. Caracteristicile unice ale șantierului au permis generarea de contracte pentru construcția unor nave de mari dimensiuni. Printre ele se regăsesc feriboturile RORO, lungi de 148 de metri, nave de croazieră de 155 de metri lungime și noul vas offshore pentru exploatare minieră de diamante, care are 177 de metri lungime.