E.ON Energie România a anunţat, luni, că a pus în funcţiune, în Iaşi, în staţia MOL din cartierul Păcurari, cea de-a cincea staţie de încărcare rapidă a autovehiculelor electrice din cele 19 unităţi pe care şi-a propus să le instaleze în România în cadrul proiectului NEXT-E, susţinut din fonduri europene, prin intermediul programului Connecting Europe Facility (CEF). Staţia este parte a viitoarei reţele de unităţi care vor face legătura dintre Moldova şi Transilvania.
”Amplasată în perimetrul benzinăriei MOL din cartierul ieşean Păcurari, staţia are o putere maximă de 93 kW. Astfel, timpul mediu de încărcare a unei maşini electrice va fi de aproximativ 40 de minute pentru 80% din baterie”, se arată în comunicat.
În judeţul Iaşi au fost deja puse în funcţiune două staţii de încărcare în localităţile Târgu Frumos şi Cristeşti, care se adăugă celor deschise în Taşca (jud. Neamţ) şi Adjud (jud. Vrancea). Totodată, compania are în vedere finalizarea şi punerea în funcţiune, în luna martie a altor staţii în localităţile Piatra Neamţ şi Roman (judeţul Neamţ), precum şi în localitatea Scheia (judeţul Suceava).
În fiecare loc va fi instalată câte o staţie de tip fast charge 2×50 kW (curent continuu) + 1×43 kW (curent alternativ). De asemenea, fiecare staţie va avea minimum 2 locuri de parcare, potrivit companiei.
”Până la sfârşitul anului viitor, E.ON îşi propune să implementeze proiectul pe ruta Iaşi – Gheorghieni – Tg. Mureş, care va deveni astfel o “autostradă electrică” de care vor putea beneficia toţi posesorii de autovehicule prietenoase cu mediul având asigurată infrastructura de încărcare pe întreg traseul. O altă “autostradă electrică”, care va lega municipiul Iaşi de Bucuresti, se află în plină dezvoltare”, se arată în comunicat.
Director general al E.ON Energie România, Dan Morari, a subliniat că statisticile arată o creştere semnificativă, de la an la an, a numărului de autovehicule electrice vândute în România.
”În acest context, se pune tot mai serios întrebarea dacă va reuşi infrastructura de încărcare să ţină pasul cu această tendinţă. Noi credem că este esenţial să venim în întâmpinarea dorinţelor şi a nevoilor posesorilor de autovehicule electrice şi nu numai, oferindu-le un acces facil la staţiile de încărcare”, a spus Dan Morari.
Directorul general al MOL România, Camelia Ene, a subliniat că, în staţia MOL Iaşi Păcurari, a fost deschisă doar una dintre cele 40 de staţii de încărcare a vehiculelor electrice care vor fi instalate în cadrul proiectului NEXT-E.
”Grupul MOL a adoptat în urmă cu 3 ani Strategia 2030, o viziune care stabileşte principalele direcţii ale companiei pentru perioada următoare. Unul dintre fundamentele care au stat la baza dezvoltării acestei Strategii a fost dorinţa MOL de a deveni prima alegere pentru clienţii săi. Suntem conştienţi că trăim vremuri de schimbare majoră, care se va reflecta puternic inclusiv în obiceiurile de consum ale clienţilor noştri, însă noi suntem pregătiţi să le anticipăm nevoile şi să le oferim cele mai bune soluţii”, a declarat Camelia Ene.
Toate cele 40 de staţii din cadrul proiectului NEXT-E (dintre care 19 vor fi instalate de E.ON, iar 21 de către MOL România) vor fi amplasate pe rutele Suceava-Bacău-Călăraşi, Constanţa-Bucureşti-Timişoara şi Iaşi-Tîrgu Mureş – Alba Iulia.
Prin această iniţiativă, infrastructura de staţii de încărcare pentru autovehicule electrice aferentă coridoarelor rutiere strategice europene (TEN-T) va fi completată cu infrastructura de staţii de încărcare pentru autovehicule electrice din România, facilitând transportul rutier cu emisii reduse, potrivit companiei.
”Staţiile vor fi integrate într-un sistem de monitorizare şi gestionare a sesiunilor de încărcare. Acest sistem asigură supravegherea non-stop a respectivei unităţi şi are posibilitatea de a rezolva de la distanţă eventualele incidente apărute în timpul încărcărilor. În plus, eventualele probleme apărute la staţiile de încărcare vor putea fi semnalate telefonic 24/7 la un call center al E.ON”, se arată în comunicat.