Primăria Capitalei renunță la autobuzele școlare fiindcă sunt prea scumpe raportat la numărul de utilizatori, deservesc 6 școli și costă circa 564.500 lei + TVA, a anunțat primarul general, Nicușor Dan, pe pagina sa de Facebook. Autobuzele școlare au fost introduse în 2019, de primarul Gabriela Firea, după modelul de la Cluj, iar în 2019 au beneficiat de ele în medie aproape 1.800 de elevi lunar, adică undeva la 20% dintre elevii înscriși la cele 6 școli care intră momentan în program, potrivit datelor comunicate de municipalitate în septembrie. La Cluj, programul continuă când se redeschid școlile, în acest an școlar fiind extins.
“Autobuzele școlare, a căror circulație a fost oprită în cursul anului 2020, au reprezentat o măsură populistă a ex-primarului Firea. Autobuzele școlare erau destinate doar pentru 6 școli din cele 600 ale Bucureștiului și nicidecum pentru toate unitățile de învățământ din Capitală.
Era vorba de un program-pilot, prin care au fost create 16 linii de transport pentru 6 școli. Astfel de linii, care au un număr mic de utilizatori înscriși, generează costuri foarte mari raportat la numărul de utilizatori. Din analiza primită la primărie, costul lunar al funcționării acestor autobuze școlare a fost de 564.500 lei + TVA. În prezent, toți elevii circulă gratuit pe toate mijloacele de transport în comun, pe toate traseele din București”, a scris Nicușor Dan pe pagina de facebook.