Astăzi, 26 februarie 2024, a debutat la Geneva unul dintre cele mai aşteptate evenimente mondiale de profil dedicate industriei auto.
Ediţia din acest an Această ediţie a salonului este prima, în ultimii cinci ani, organizată fizic după pandemia cu noul Coronavirus care forţase organizatorii să anuleze ediţia din 2020 cu doar câteva zile înaintea debutului.
reuneşte doar opt producători auto, dintre care doar doi reprezintă industria auto a continentului european, respectiv Renault şi Dacia. Ceilalţi producători auto care participă cu showroom dedicat la acest mare eveniment al industriei sunt: BYD, Isuzu, Lucid, MG Motor, Microlino şi Pininfarina. Niciunul dintre producătorii niponi de autoturisme nu participă la ediţia din 2024 a târgului.
Producătorii de autovehicule Dacia, Renault şi MG aduc, cu acest prilej, la Geneva, noi propuneri pentru piaţa auto. Marele producător auto din China BYD propune ca noutăţi pentru piaţa europeană modelul hibrid Seal U şi Yangwang U8. Sunt prevăzute, deopotrivă, lansări ale producătorului auto american de vehicule electrice de lux Lucid şi ale companiei de mobilitate electrică Silence, aceasta din urmă fiind condusă de fostul director executiv al Jaguar Land Rover, John Edwards.
În cadrul acestei ediţii este organizată o expoziţie dedicată modelelor clasice, fiind o incursiune aparte în industria auto timp de peste un secol dar şi în ce priveşte reprezentarea industriei în oglinda istoriei Salonului auto de la Geneva. Patruzeci de modele reprezentative pentru istoria auto şi rolul Salonului auto internaţional de la Geneva dispuse cronologic în patru perioade istorice în jurul conceptului tematic al inovaţiei reprezintă tema principală a expoziţiei. Prima jumătate a secolului XX: o industrie s-a născut, perioada post-război: acces la autovehicul pentru toţi, anii 1950 şi 1960: perioada de aur a maşinilor GT, anii 1970: înainte şi după criza petrolului, precum şi inovaţii care încă modelează industria astăzi, toate acestea reprezintă principalele secţiuni în care este organizată expoziţia dedicată modelelor clasice.
Prima ediţie a Salonului auto de la Geneva a fost organizată în perioada 29 aprilie-7 mai 1905. Cele 37 de standuri expoziţionale ale primei ediţii au fost vizitate de circa 17.000 de persoane. Comitetul de organizare a fost prezidat de Charles Louis Empeyta, care ocupa de asemenea funcţia de preşedinte al Clubului elveţian de automobile, conform https://genevamotorshow.com. Salonul auto de la Geneva este salon internaţional recunoscut de Organizaţia Internaţională a Producătorilor de Autovehicule. Ediţia din acest an se încheie la 3 martie 2024.